Pazarlama stratejisi her şirket için çok önemlidir. pazarlama planınızı en faydalı şekilde belirlemeniz için birkaç faydalı bilginin işinize yarayacağını düşünüyoruz.
Firmaların Pazar rekabetinde etkin rol oynaması ve hedeflerine ulaşması için pazarlama, fiyat, kampanya, reklam analizinin yapılması çok önemlidir.
Hedef kitlenizin tespiti için;
- İlk hedef kitleniz kimlerdir, iş fikriniz nedir?
- Pazarda benzer çözümler var mıdır?
- Müşterilerin memnuniyetsiz oldukları ürün/hizmetler var mı?
- Maliyetlerinizi karşılamak için ne kadarlık satış hedefiniz ne olmalı?
- Ürünlerinizin farklı olması için hangi özellikleri katabilirsiniz?
- Ürünlerin hedef kitle için sağlayacağı faydalar nelerdir?
- Hedef kitledeki müşterilerinizin satış sonrası beklentileri nelerdir.?
Rekabet analizi yapılırken rakiplerinizin yıllık satışları, yöneticileri, güçlü ve zayıf yönleri, ürün alternatifleri, fiyat yapıları, pazarlama faaliyetleri, ürünlerinin tedarik kaynaklarını bilmeniz gereklidir.
Pazarlama planını oluşturmak için öncelikle doğru müşteri doğru ürün eşleştirmesi yapılmalıdır. ürün/hizmetin cazip bulabilecek müşteride, kullandığınız mesajın nasıl etki sağlayacağı, fiyatlandırma, paketleme ve kargolama süreçleri de önemlidir.
Reklam kampanyalarınızda Müşterinizin aklında kalmayı başarmak satışlarınızın ilk adımıdır. Reklamın fayda sağlayabilmesi için; neye ve kimlere yönelik reklam yapılacağı net olarak belirlenmelidir.