Güncel alışkanlıklarımız dijitalleşmeyle birlikte oldukça değişti. Artık yaptığımız tüm harcamalar dijitalleşti ve e-ticarete doğru çevrildi.
Satış , müşteri ile ürünü buluşturarak kalıcı bir ilişki sağlamayı hedefler. Bugün dijitalleşmeyle birlikte, hangi sayfalara nereden uğradığımız , hangi üründe kaç dakika vakit harcadığımız gibi birçok veri raporlanarak müşteriyi şeffaf hale getiriyor ve bu durum müşteriye de büyük avantaj sağlıyor. Tek tık’la fiyat karşılaştırmaları yapıyor, ürün yorumlarını okuyor, en iyi servis hizmetini değerlendiriyor ve en iyi koşullarla satın almayı gerçekleştiriyoruz.
Satış süreci beraberinde çalışan birçok veriyi kapsar. Talep tahminleri, sahadan gelen veriler ve rekabet analiziyle birlikte satış tahmin edilebilir ve öngörülebilir hale gelmektedir. Hangi plasiyerin hangi rotadan giderek ürünü ne zaman teslim edeceğini mobil uygulamalar üzerinden takip edilebilir. Bu şekilde yönetilen satış süreçleri performans yönetimini de şeffaf hale getirmektedir.
Önümüzdeki kısa vadede yapay zeka, sosyal medya, robotlar, dijital kanallar, makineler arası entegrasyon ve ürünlerin internetiyle birlikte satış süreçleri dijitalleşerek daha kaliteli ve iyi hizmetle satış gelirleri artarak dijital mecralar daha çok kullanılacaktır.