Sektörel Çözümler

Perakende Sektörü

Metropol bilgisayar,  perakendeye özel olarak geliştirilen çözümlerinin yanı sıra ERP'den CRM'e kadar geniş bir kapsama sahip çözüm yelpazesiyle, Perakende şirketlerine verimlilik kazandırıyor.

Perakende Yönetimi modülü ile satışlarınızı anlık olarak izleyebilir, stok, cari ve muhasebe verilerini gün sonunu beklemek zorunda kalmadan görüntüleyebilirsiniz. Sistem terazileri, barkod yazıcı ve okuyucuları, KİOSK’lar, elektronik raf etiket sistemleri vb. cihazlarla veri transferi yapabilirsiniz. Mağazalarınız arasında daha etkin bir iletişim kurulmasını sağlayıp anlık stok bilgisi tutabilir, ürün bilgisi gönderebilir, sipariş alabilir, satış ve tahsilat işlemlerinizi zahmetsizce takip edebilirsiniz.

Geleneksel kanalların yanı sıra omnichannel ve e-ticaret uygulamalarını da kapsayan sektörde başarılı olabilmek için, güçlü bir teknolojik altyapıyla desteklenen, dinamik, müşteri odaklı bir yaklaşım gerekiyor.  Perakendeye odaklı, en yeni teknolojilerle donatılmış, hızlı ve verimli çözümler sunan Logo, her ölçekten perakende şirketine, yerleşik ya da bulutta kullanılabilen çözümler sunuyor. Perakende sektörü için özel olarak tasarlanan bu çözümler, uçtan uca tüm süreçleri kapsıyor; müşteri memnuniyetini ve dolayısıyla kârlılığı artırmaya odaklanıyor. Bulut teknolojisinin kullanılmasıyla terminal, sunucu, güvenlik yazılımı, yedekleme, veritabanı kurulumu, bakım destek hizmeti, çeşitli yazılım lisansları gibi yatırımlara gerek kalmıyor

Perakende mağazalarındaki ön ofis ve arka ofis işlemlerini gerçek-zamanlı yönetmeyi sağlıyor. Böylece satış faturalarından iadelere, kampanyalardan fiyat yönetimine, stok kontrolünden müşteri kayıtlarına, satın almadan ödeme sistemlerine, kanal yönetiminden kampanya kurgularına ve satış sonrası servis işlemlerine kadar tüm süreçleri hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirmek mümkün oluyor.

Perakende Modülü, perakendecilikteki dinamizme kolay kullanım ve esneklikle cevap veren fonksiyonlar içermektedir. Müşterilerinizin isteklerine hızlıca yanıt vererek müşteri memnuniyetini artırıp etkin ödeme takibi ve stok kontrolü yaparak verimliliğinizi artırabilirsiniz.

Perakendeye özel çözümlerin, her şeyden önce perakendenin dinamik yapısına uyum sağlayacak esneklikte olması gerekir. Yaşanmakta olan dijital dönüşüm süreçleri ve bu dönüşümün müşteri beklentilerini değiştirmesi nedeniyle, bu değişikliklere uyum sağlayabilecek teknolojilerin tercih edilmesi önemlidir. Bu anlamda son dönemin en önemli inovasyonlarından biri olan bulut teknolojisinin kullanıldığı çözümler önemli maliyet, hız ve kolaylık avantajları sağlar. Ayrıca, kullanılacak çözümler perakendenin farklı segment ve iş modellerindeki ihtiyaçlara göre uyarlanabilmelidir. Bu çözümler, işletmede kullanılan ERP ve CRM gibi diğer sistemlerle de entegre çalışabilmelidir. Perakendede kritik konulardan biri olan satış sonrası servis süreçlerine yönelik çözümlerle desteklenen bir yapının kurulması da perakendede başarının en önemli bileşenlerinden biridir.

Sektöre özel Çözümler

  • Sınırsız sayıda ürün takibi,
  • Barkod programı sayesinde barkodlu satış işlemleri,
  • Orijinal ürün kodu İle hem orijinal hem de Muadil ürünlerin takibi,
  • Promosyon ve Kampanyalı Ürünlerin Takibi
  • Depo Kontrol, Depolar arası transfer,  depo mal kabul işlemleri

ve Sayım işlemlerini yürütme

  • Tüm bunları FORA Yazılım ile Entegrasyonu ve bu sayede Offline ve online çalışabilme özelliğine sahip olma
  • Tüm bu işlemlerde el terminali kullanımı (Android ve IOS Cep telefonları ve tabletler dahil.
  • Üretici firmaların barkod sistemlerinin mağaza stok sistemine entegrasyonu
  • Fiyat gör
  • Plasiyer Günlük Ciro ve Kasa İşlemleri
  • Plasiyer tahsilatlarında Nakit, Kredi kartı, Çek ve Senet tahsilatlarının Girilmesi
  • Patron Ekranları ile tüm satış ve Kasa işlemlerinin görülmesi
  • Farklı saatlerde farklı fiyattan satış işlemleri
  • Açık hesap satış işlemleri
  • Farklı şubelerde farklı fiyattan satış işlemleri
  • Kredi kartı taksit işlemlerinin banka programı ile entegrasyonu ( tahsilat zamanları ve komisyonların otomatik izlenmesi )
  • Firmalara ödemelerde kredi kartı kullanımı ve kredi kartı harcamalarının hesap kesim tarihi ve ödeme günlerinin otomatik izlenmesi
  • Birden fazla şube anlık ciro izleme

Makine ve Otomotiv Yedek Parça Sektörü

Metropol sektöre özgü deneyimi ve özelleştirilebilir çözümleriyle, ERP'den insan kaynaklarına kadar her noktada Makine ve Parça İmalatı sektörüne katkıda bulunuyor.

Kurumsal İş Çözümleriyle otomotiv ve yedek parça sektöründe çalışan müşterilerimizin mevcut stoklarını, ithalatını yaptıkları yolda olan malzemelerin durumunu takip edebilmelerini sağlıyoruz. Hızla işlenen siparişler e hatasız gerçekleşen sevkiyatlarla müşteri memnuniyetini artırmalarına katkıda bulunuyoruz. Güçlü sorgulama ve raporlama olanaklarıyla her türlü bilgiye anında erişip karar verme süreçlerini hızlandırmalarına yardımcı oluyoruz.

 

Otomotiv ve yedek parça sektörü için kullanılacak yazılım altyapılarından her türlü para ve ölçü birimiyle çalışabilme, şube bazında konsolide stok bilgileri, istenilen depodan müşterinin farklı adreslerine sevkiyat planlayabilmenin yanı sıra gönderilecek kargo şirketini belirleyebilme gibi özellik ve olanaklar bekleniyor. İthalat veya sevkiyat süreçlerinin eksiksiz yönetimi ve gerçek maliyet hesaplamaları da otomotiv ve yedek parça sektöründeki firmaların rekabetteki konumunu belirleyen unsurlar olarak öne çıkıyor.

SEKTÖRE ÖZEL ÇÖZÜMLER

  • Ürünün orijinal kodu ile orijinal, yan sanayi ve diğer muadil stokları yönetebilirsiniz.
  • Ürünleri raf ve ambar adresleme mantığı ile takip edebilirsiniz.
  • Fora yazılım ile tüm bu sistemi cep telefonları üzerinden yönetilirsiniz.
  • Üretim, planlama, satınalma ve dağıtım departmanlarının tedarik zinciri süreçleri sistemde tanımlanabilir ve yönetilir.
  • Hiyerarşik olarak her makine ve parçaları sistemde tanımlanabilir.
  • Mikro Çözümleri müşteri siparişlerinin karşılanması için satınalma, planlama, finans ve ambar yönetimi ile entegre sağlam bir altyapı kurmaktadır. Müşteriler sağladıkları ciro, satış iadeleri ve karlılık gibi rasyolar ile analiz edilebilir.
  • Operasyonel kararların sonuçları üst yönetim tarafından değerlendirilebilir. Her üretim emri en alt seviyeye kadar malzeme, iş istasyonu, personel ve dolaylı maliyetlerin dağılımı detayında analiz edilebilir.

İnşaat ve Beton Sektörü

Mikro yazılımın İnşaat sektöründeki ihtiyaç ve sorunlara cevap olarak ürettiği çözümlerden biride şantiye takibidir. Mikro bundan dolayı tüm evraklarının içine (Alış Faturası, Satış Faturası, Çek Giriş ve Çıkış , Tahsilat ve Tediye makbuzu ve tüm evraklarda) Proje kodu eklemiştir. Bu sayede evraklarınızı satır bazında girerken şantiye bazında ayırabileceksiniz. Ayrıca Satın alma şartları ile tüm tedarikçilerden pazarlık yaptığımız fiyatları ve vadeleri bu evraka girdiğimizde, tedarikçiden bir alış faturası geldiğinde sistem otomatik olarak satın alma şartı ile alış faturasını karşılaştırarak size fiyat farklarını da inceleyebilirsiniz. 

Ayrıca Beton ve Çimento sektörünün işleyişine ve ihtiyaçlarına uygun satış-sipariş, reçete, üretim, satın alma, stok yönetimi, depo yönetimi, sevkiyat planlama gibi kapsamlı çözümlerimizle müşterilerimizin üretim, stok, sevkiyat ve faturalandırma süreçlerini kolaylaştırıyor, müşterilerimize esneklik ve hız kazandırıyoruz. Türkiye beton ve çimento sektörünün en büyük 500 firması arasında yer alan müşterilerimize sunduğumuz çözümler, bu konudaki deneyimimizi ve sektör bilgimizi tescil ediyor.

Sektöre özel çözümler

  • Beton Silo yazılımlardan Mikro veritabanına otomatik veri transferi
  • Aylık satışların reçete değerleri ile toplu maliyetlendirilmesi
  • 1 carinin farklı şantiyesine farklı satış şartı uygulaması (C-40 beton hangi satış şartları ile hangi projede kullanıyor)
  • Mikserli-Pompalı gibi ek hizmetlerin beton birim fiyatına yansıtılması
  • Alış irsaliyeleri için kantardan veri transferi
  • İnşaat Sektöründe Kaç adet projem var?
  • Her bir Proje için bütçe oluşturma ve gerçekleşen bütçe ile karşılaştırılması.
  • Bütçenin hangi alanda saptığının tespiti
  • İnşaat (Proje) bazında Bordro Yönetimi
  • Fora ile Dış Yazılımlardan Mikro’ya Online Aktarım

Turizm - Otel Sektörü

Gelir tahakkukları, sisteme departmanlarına göre aktarım yapılır. Aylık ve Yıllık departman bütçeleri ile karşılaştırma analizleri sunar.

Turizm sektöründeki müşterilerimizin insan kaynaklarını en etkili biçimde yönetmelerine yardımcı olup doğru stratejiler geliştirip, yasal uyumluluk sağlayarak kurumsal hedeflerine ulaşmalarına destek oluyoruz. Ayrıca, Finans çözümlerimizle de verilen hizmetlerdeki finansal bilgileri doğru ve sağlıklı bir şekilde yönetmelerine olanak tanıyoruz.

 

Sektöre yönelik Mikro Çözümleri ile hizmet operasyonlarının analizi ve yönetimi gerçekleştirilir ve müşterilere verilen hizmetlerin maliyeti hesaplanır. Operasyon/işlem bazında maliyetler ile karlılıklar belirlenebilir ve detaylı olarak takip edilebilir.

Ürün, hizmet, hizmet grupları satış tutar/miktar, satıştan iadeler ve maliyet bazında analiz edilir. Mikro uygulamaları müşteri siparişlerinin karşılanmasını finans ve dağıtım yönetimi modülleri ile entegre eder.

  • İnsan Kaynakları modülleri ile çalışanların yetkinlikleri yönetilir ve geliştirilir. Performans kriterleri belirlenebilir ve yönetilebilir, gerekli eğitimler ile kariyer olanakları oluşturulabilir ve bordroları basılabilir.

SEKTÖRE ÖZEL ÇÖZÜMLER

  • Otel yazılımlarından (Fidelio, Sistem Otel, Elektra vb.) Mikro Yazılıma aktarım çözümleri.
  • Otel yazılımlarından aktarım yapılarak Balance Chek raporu ile kontrolü sağlanabilir.
  • MC (Materyal Control), Otel yazılımlarından aktarımı sağlanır. Alışlar ve Sayımlar MC yazılımında yapılır ve Mikro’ya aktarımı sağlanır.
  • Otellerde gelir-gider tahakkuk esasına göre sistem kurulabilir.

Mobilya Sektörü

SEKTÖRE ÖZEL ÇÖZÜMLER

  • Marka, ürün, ürün grupları satış tutar/miktar, satıştan iadeler ve maliyet bazında analiz edilir. Analiz sonuçlarına göre hedef oluşturmak ve strateji belirlemek mümkündür. Mikro uygulamaları müşteri siparişlerinin karşılanmasını finans ve dağıtım yönetimi modülleri ile entegre eder.
  • Müşteri hizmetleri departmanları hatalı ürün konfigürasyonu bildirimlerini ayrıştırabilir ve mağazalarda oluşabilecek kalite problemlerini takip edebilir.
  • Planlama yöneticileri müşteri siparişlerini değerlendirirken maliyetlere göre karlılığı ve kaynak yeterliliğini göz önüne alabilirler.
  • Kampanyalarınızı müşteri grupları, ödeme şekilleri ve coğrafi lokasyon bazında tanımlayabilirsiniz. Kampanyalar ayrıca promosyon, indirim, satış/satınalma/sevkiyat masraflarını içerebildiği gibi ödeme/satınalma tarihçesine de sahiptir. Çok yönlü kampanyalar için detaylı bir formül editörü bulunmaktadır.
  • Global adres veri deposundan dağıtım rotaları tanımlamak mümkündür. Satış yöneticileri, her satış temsilcisinin günlük, haftalık ve aylık rotalarını satış göstergelerine göre ideal müşteri ziyaretini sağlayacak şekilde planlayabilir.
  • Satış yöneticileri, satış primlerini temsilci bazında miktar, tutar veya özel parametrelere göre ayarlayarak daha yüksek satış performansına ulaşabilirler.
  • Ürünlerin barkodlarına göre montajı yapılır. Bu şekilde doğru ürün konfigürasyonunun oluşturulması ve kalite departmanının fabrika içinde mobil araçlar ile denetim yapması sağlanır. Bütün tamamlanmış ürünler barkod ile dağıtıma hazır hale getirilir.
  • Sevkiyatlarda müşteriye eksik ve hatalı ürün gitmesini önleyerek müşteri memnuniyetini arttırmak için FORA Yazılım ile Sevkiyat operasyonlarını sağlayabilirsiniz.
  • Mobilya endüstrisine yönelik Mikro çözümleri ile tüm mobilyalarınızın hammadde, işçilik ve genel yönetim masraflarını hesaplayıp, ürününüzü sattığınızda da karlılığı hesaplayabilirsiniz. Ayrıca operasyon kartları sayesinde personel verimliliğini iş merkez kartları sayesinde makinalarımızın performanslarını ve rota takibi ile alınan siparişin ne durumda olduğunu kontrol edebileceksiniz.

Eğitim Sektörü

Metropol yazılım olarak, Eğitim sektöründeki müşterilerimize mikro çözümleriyle kullanımı kolay ve sistemleştirilmiş bir yazılım altyapısı sunarak, CRM'den e-Çözümlere kadar kapsamlı portföyüyle süreçlerin verimliliğini artırarak rekabet avantajı kazandırıyoruz.

Ayrıca sağlıklı bir yıllık bütçe yönetimi gerçekleştirmelerini sağlayarak Tüm finansal süreçlerini tek bir sistem üzerinden kolay ve hızlı bir şekilde yürütebilmelerini sağlayarak hatasız bir işleyişin yanı sıra insan gücü ve zaman tasarrufu elde etmelerine yardımcı oluyoruz.

SEKTÖRE ÖZEL ÇÖZÜMLER

  • Yıllık bütçelerin sağlıklı bir şekilde oluşturulup yönetilmesini sağlar
  • Fatura gönderimlerinin otomatik olarak yapılmasını ve e-arşiv yönetimini sağlar
  • Bağışların kayıt altında tutulup gerekli evrakların hazırlanmasını kolaylaştırır
  • Özel Dönem Muhasebe kayırları yapılabilir

Tekstil ve Kumaş Sektörü

Tekstil sektöründe kullanılan Mikro sistemleri ile uzun yıllara dayanan deneyimimizle ihtiyaçlara göre sürekli güncellediğimiz, mevzuatlara uyumluluğu hızla sağlayan çözümlerimizle tekstil sektöründeki müşterilerimizin kolay ve hızlı bir şekilde operasyonel yönetim sağlayarak, iş yükünüzü hafifletebilir, aşırı stok birikiminin önüne geçerek finansal rahatlama sağlayabilirsiniz. Entegrasyon sağlayan çözümlerimizle operasyonlarınızı kolay, hatasız ve hızlı bir şekilde takip edebilirsiniz.

Mikro da açacağınız stok kartlarınızı renk ve beden olarak detaylandırabilir, Tek stok kartı içinde birçok renk kırılımı ve bedende kullanabilirsiniz. Ayrıca her stok kartını bir den çok birim, seri no takip, barkod giriş ve çıkışlarını, Parti ve lot takibi, asorti takip gibi birçok detay da mümkündür.

Gelen malzemelerin üretime alınıp üretim planlamasını yapabilir, ara stokları kaldırarak depoda bekleyen ürünlerinizi kazanca dönüştürebilirsiniz. Perakendecilerinizle otomatik entegrasyon sağlayabilir, merkez ile bayi ve mağazalar arasında bilgi alışverişini kolaylaştırabilir, bu sayede operasyonunuzu iyileştirirken, daha doğru kararlar verebilir, daha yüksek verim ve karlılık sağlayabilirsiniz.

Ürün model bilgileri satış siparişinden paketlenmiş ürüne kadar takip edilebilir. Tekstile yönelik üretim süreçleri miktar ve süre bakımından kolaylıkla takip edilebilir. Haftalık teslimatlar iş tamamlanma oranlarına göre organize edilebilir. Örnek katalogların üretimi, maliyet hesaplamaları, örnek ürünlerin değişik versiyonlarına yönelik bilgilerin tanımlanması Mikro Çözümleri ile mümkündür.

SEKTÖRE ÖZEL ÇÖZÜMLER

  • Parti ve Lot bazında takip
  • Kumaşlarda Top metresi, kalite ve Renk kırılımları bazında takip,
  • Fora yazılım ile Fuar ve Saha satış işlemlerinde kartela üzerindeki barkodlar ile elinizdeki miktarı ve renk çeşitlerini anında görme.

Elektrik ve Elektronik Sektörü

Elektrik ve elektronik sektörü, Yenilenen teknolojileri benimseyerek, uyum sağlamada gösterdiği çabasıyla, hızlı bir gelişim içerisindedir.

Ülkemizin, Avrupa'nın elektrik-elektronik üretim merkezine dönüşmesi de sektör işletmelerinin teknoloji yatırımlarına kaynak ayırmasını daha da önemli hale getiriyor. Gerek ithal ürünler gerekse üretim ve ihracat noktasında hızla büyüyen Elektrik - Elektronik sektörünün sürekli değişen teknolojiye uyum sağlaması kritik önem taşıyor.

 

Türkiye’de farklı sanayilerin gelişimine katkı sağlayan sektör, iş süreçleri otomasyonuna yaptığı yatırımlarla başarısını arttırmıştır.

Fiyat değişiklikleri, müşteri odaklılık, bayi kanalıyla eş zamanlı çalışma gibi sorunların öne çıktığı sektörde, tüm bu süreçlerin en etkin ve verimli şekilde yürütülmesini sağlayacak başarının anahtarını  kurumsal yazılım çözümleri oluşturuyor.

Sektöre Özel Çözümler

  • Üretim süreçlerinin takibi,
  • Hammadde ve Yarı mamul depolarının takibi,
  • İşçilik ve iş süreçlerinin takibi,
  • Departman bazında giderlerin takibi,
  • Masrafların oranları ve dağılımı,
  • Parti ve lot bazında üretim takibi,
  • Üretilen veya satın alınan ürünlerin seri numarası bazında takibi,
  • Depo takip, depolar arası transfer ve sayım işlemleri, Tüm bunları FORA Yazılım ile Entegrasyonu ve bu sayede Offline ve online çalışabilme özelliğine sahip olma
  • Tüm bu işlemlerde el terminali kullanımı (Android ve IOS Cep telefonları ve tabletler dahil).

Metropol Bilgisayar olarak Mikro Yazılım evi ticari uygulamaları satış ve desteği, Mikro kullanan firmaların yıllık yazılım ve donanım bakım destek hizmeti, Mikro kullanan firmaların finansal yapı, rapor ve analiz danışmanlığı, Bilgisayar ve Çevre Birimleri satış ve desteği, Ağ kurulum ve proje desteği...

Fora Mikro Android / IOS

Fora Mikro uygulaması; Android işletim sistemine sahip cep telefonları, tabletler, el terminalleri ile %100 uyumlu ve Mikro ile eş zamanlı şekilde çalışır.

Bulut Çözümleri

İşinize bulutlara taşıyın. Verilerinizi Güvende tutarken yedekleme hizmetimizle tanışın.

Mikro Jump ile hangi sektörde olursanız olun tüm süreçlerinizi tek bir program ile uçtan uca yönetebilirsiniz. Üstelik siz işlerinizi büyütürken ticari yazılımınız da sizinle birlikte büyür.


Siz de iş süreçlerini verimli ve karlı bir şekilde yönetmek, zamandan ve maliyetten tasarruf etmek, analizler ve veriler ışığında doğru kararlar alıp rekabette öne çıkmak, en büyük olmak istiyorsanız Mikro Fly tam size göre.

TOP