Koranavirüs sürecinde pek çok şirket ve bireysel kullanıcı için dijital dönüşümün önemi bir kez daha ortaya çıktı. Eğitim, alışveriş hatta toplantılarımız için bile online çözümlere başvurmak zorunda kaldık.Dinamikleri değiştiren Covid-19 döneminde mevcut ve potansiyel müşterilere ulaşmak birtakım güçlü hamleler yapmayı gerektiriyor. Bu durum B2B pazarlama stratejisinin önemini de artırdı. Covid-19 ve sonrası dönemde B2B pazarlama stratejisi için ipuçlarını bu yazımızda paylaşıyoruz.
B2B dünya artık, pazarlamanın etki alanının dışında düşünülemiyor. Markanızın değerini korumak ve rekabetçi ürünler sunmak, hedef kitlenize ulaşmak, doğru bilgileri toplamak, analiz etmek ve anlamlı bilgiye dönüştürmenin en etkili yolu B2B pazarlama stratejisi olacaktır.
İşte B2B pazarlama konusunda basit ve hızlıca yol almaya başlamanızın ilk 4 adımı;
İçerik pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, SEO ve SEM gibi dijital pazarlama yöntemleri uygulamaya ağırlık vermek etkili bir B2B pazarlama stratejisidir.
Hem müşteriler hem de çalışanlar ihtiyaçlarının ne ölçüde karşılanabileceğini bilmek isteyecektir. Tedarik konusunda bilgilendirici bir içeriği kurumsal blog sayfanızda ve sosyal medya profillerinde paylaşabilirsiniz.
Rakipleri takip edin ve bu zor süreci rakiplerinizin nasıl atlatmaya çalıştığını nasıl stratejiler izlediğini gözlemleyin. Sektörel gelişmelere ayak uydurabilmek için sosyal medyanın gücünden yararlanın.
Satış ekibimiz sürekli iletişimde kalmak için bağlantı kurmayı kolaylaştıran araçlarla desteklemek önem taşıyor. Satış ekibinin potansiyel müşterilerle görüşmeler yapmaları için CRM platformu kullanmalarını sağlamalısınız.