Metropol Yazılım

Telefon Destek: 444 1 229
  • Harita ve Konum
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
  • Sektörel Çözümler
  • Hizmetler
    • Mikro Yazılım Satış ve Desteği
    • Bakım Anlaşmaları
    • ERP Danışmanlık
    • Satış ve Kurulum
    • Bulut Bilişim
    • Yedekleme Hizmeti
  • Ürünler
    • Mikro Fly
    • Mikro Jump
    • E-Dönüşüm
    • Müşavir
  • Metropol Blog
  • Referanslar
  • İletişim
  • Home
  • Genel
  • e-Dönüşüm’e Geçmenin Şirketlere Faydaları
 
Perşembe, 12 Eylül 2019 / Published in Genel

e-Dönüşüm’e Geçmenin Şirketlere Faydaları

Firmalar, e-Dönüşüm süreçlerine e-Fatura, e-Arşiv ve e-Defter uygulamalarını hayata geçirerek başlıyorlar. Bu uygulamalar sayesinde tüm bu işlemler elektronik ortama taşınıyor. Böylece tüm muhasebe işlemleri hızlandığı gibi eski faturaların dijital ortamda saklanması ve istendiğinde rahatlıkla bulunabilmesi sağlanıyor. Ayrıca kâğıt, mürekkep, basım, kargolama gibi maliyetler ciddi oranda azalıyor. e-Dönüşüm’ün sağlamış olduğu en büyük tasarruf zaman. Neden e-Dönüşüm?

Her alanda bilişim ve teknolojinin hüküm sürdüğü günümüz dünyasında değişimin doğrudan bir parçası olmak şirketler için ayakta kalmanın bir ön koşulu haline gelmiş durumda. Yaşanan bu değişimi konjonktürel olarak görmeyip benimsemek, bilhassa start up olarak kabul ettiğimiz küçük şirketler ve orta ölçek grubundakiler için fırsatları da beraberinde getiriyor. Bir an önce başlayan ve bunu kurumsal kültürlerinin bir parçası olarak gören şirketler kalıcı olmanın ve büyümenin kapısını da aynı ölçüde aralayabiliyor. Bu durum şirketlerin gelişme, büyüme ve devamlılık stratejileri çerçevesinde anlam kazanacak yeniliklere dönüşebilmesi yönünde büyük bir kilometre taşı olarak kabul ediliyor. 

e-Dönüşüm’e Hazırlık Süreci


Özellikle hazırlık sürecinde, mükellef konumda olan ya da gönüllü geçişe karar veren şirketlerin bu süreci gerçekleştirebilmeleri için 3 farklı yol bulunuyor. Bu süreçte şirketlerin yerine getirmesi gereken bazı kriterler var. Ve tabi dikkatli olmaları gereken bazı hususlar da bulunuyor. 

e-Dönüşüm’e Nasıl Geçilir?


e-Dönüşüm’e geçme kararı alan firmalar için GİB, 3 farklı geçiş yöntemi belirlemiştir. Bunlardan ilki: GİB’in sağlamış olduğu bir portal üzerinden işlemlerin yürütüldüğü tamamen GİB güdümünde olan bir sistemdir. e-Fatura için bir hizmet sağlayan portal kullanışlı olmamakla beraber ancak temel düzeyde hizmet verebilmektedir. 

Entegrasyon ise şirketlerin kendi bünyelerinde bulunan uygulamaları GİB’e onaylattıktan sonra sürece dahil olmalarını sağlayan bir diğer yöntemdir. Şirketlerin kendi uygulamalarının GİB sistemine entegre çalışması gerekir. Bu sistemle devam edebilmek için süreçlerin tamamı şirketlerin kendi kaynaklarıyla yürütülmektedir. 

Özel Entegratörde ise tüm bu e-Dönüşüm süreçleri sizin adınıza entegratör bir firma tarafından yapılır. Aylık fatura sayısı çok fazla olan şirketler için en uygun geçiş yöntemidir. Burada şirketlerin kendi sistemlerinde oluşan fatura bilgileri, özel entegratör firma tarafından sağlanan hizmetler kullanılarak GİB üzerinden de ilgili şirketlere iletilir. 

  • Tweet

What you can read next

Geriye dönük fatura kesilir mi?
E-Dönüşüm Uygulamaları Hayatımızı Nasıl Kolaylaştırıyor
20 soruda e-İrsaliye Hakkında en çok merak edilenler

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılar

  • Serbest meslek makbuzu (SMM) nedir?

    e-Serbest Meslek Makbuzu serbest meslek makbuzu...
  • Enflasyon Muhasebesi Nedir? Nasıl Yapılır?

    Enflasyon, genel olarak fiyat seviyelerinin art...
  • 2023 e-Defter Zorunluluğu

    e-dönüşüm uygulamalarının kapsamının her geçen ...
  • Windows Server 2012 desteği Ekim 2023’de sona eriyor!

    Microsoft, Windows Server 2012/2012 R2’ni...
  • 509 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde Değişiklikler Getiren Tebliğ Resmi Gazete’de Yayımlandı!

    509 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’...
  • GetirÇarşı’da İşletmeniz Varsa; Stok, Fiyat ve İşletme Yönetimi Mikro Yazılım’la Çok Kolay!

    Mikro Run, Mikro Jump ve Mikro Fly üzerinden Ge...
  • Geriye dönük fatura kesilir mi?

    e-Fatura sisteminin kapsamı her geçen sene geni...
  • Bütçe planlama nedir?

    Bütçe planlama işletmelerin gelecek dönem çalış...
  • Türkiye 1.’si Metropol

    Mikro Yazılım 2020 Yılı Tüm Türkiye Satışlarınd...
  • Satış Sürecinde Müşteri Kazanma Stratejileri

    Satış ekiplerinin performanslarını iyileştirmel...

ÖN BAŞVURU

Ön başvuru için formu eksiksiz doldurun uzman ekibimiz sizi hemen arayıp bilgilendirsin.

SİZİ ARAYALIM?
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
  • Sektörel Çözümler
  • Hizmetler
  • Ürünler
  • Metropol Blog
  • Referanslar
  • İletişim
  • Ödüller
  • Eğitim Sertifika Talebi
  • Mikrocu Clup (Yakında)
  • Banka Bilgileri
  • Ücretsiz Online Eğitim (Yakında)

Adres

Metropol Bilgisayar ve Yazılım Hizmetleri San.Tic.Ltd.Şti.

Fulya Mh. Bahçeler Sk. Şahin Apt. No:2 K:4 D:7 34394 Şişli, İstanbul Telefon: 444 1 229

TAKİP ET

  • instagram
  • Twitter
  • Linkedin
  • Whatsapp Business

2019 metropolyazilim.com.tr ♥ by

TOP