Firmalar, e-Dönüşüm süreçlerine e-Fatura, e-Arşiv
ve e-Defter uygulamalarını
hayata geçirerek başlıyorlar. Bu uygulamalar sayesinde tüm bu işlemler elektronik
ortama taşınıyor. Böylece tüm muhasebe işlemleri hızlandığı gibi eski
faturaların dijital ortamda saklanması ve istendiğinde rahatlıkla bulunabilmesi
sağlanıyor. Ayrıca kâğıt, mürekkep, basım, kargolama gibi maliyetler ciddi
oranda azalıyor. e-Dönüşüm’ün sağlamış olduğu en büyük tasarruf zaman. Neden
e-Dönüşüm?
Her alanda bilişim ve teknolojinin hüküm sürdüğü günümüz dünyasında değişimin
doğrudan bir parçası olmak şirketler için ayakta kalmanın bir ön koşulu haline
gelmiş durumda. Yaşanan bu değişimi konjonktürel olarak görmeyip benimsemek,
bilhassa start up olarak kabul ettiğimiz küçük şirketler ve orta ölçek
grubundakiler için fırsatları da beraberinde getiriyor. Bir an önce başlayan ve
bunu kurumsal kültürlerinin bir parçası olarak gören şirketler kalıcı olmanın
ve büyümenin kapısını da aynı ölçüde aralayabiliyor. Bu durum şirketlerin
gelişme, büyüme ve devamlılık stratejileri çerçevesinde anlam kazanacak
yeniliklere dönüşebilmesi yönünde büyük bir kilometre taşı olarak kabul
ediliyor.
e-Dönüşüm’e Hazırlık Süreci
Özellikle hazırlık sürecinde, mükellef konumda olan ya da gönüllü geçişe karar
veren şirketlerin bu süreci gerçekleştirebilmeleri için 3 farklı yol bulunuyor.
Bu süreçte şirketlerin yerine getirmesi gereken bazı kriterler var. Ve tabi
dikkatli olmaları gereken bazı hususlar da bulunuyor.
e-Dönüşüm’e Nasıl Geçilir?
e-Dönüşüm’e geçme kararı alan firmalar için GİB, 3
farklı geçiş yöntemi belirlemiştir. Bunlardan ilki: GİB’in sağlamış olduğu bir
portal üzerinden işlemlerin yürütüldüğü tamamen GİB güdümünde olan bir
sistemdir. e-Fatura için bir hizmet sağlayan portal kullanışlı
olmamakla beraber ancak temel düzeyde hizmet verebilmektedir.
Entegrasyon ise şirketlerin kendi bünyelerinde bulunan uygulamaları GİB’e
onaylattıktan sonra sürece dahil olmalarını sağlayan bir diğer yöntemdir.
Şirketlerin kendi uygulamalarının GİB sistemine entegre çalışması gerekir. Bu
sistemle devam edebilmek için süreçlerin tamamı şirketlerin kendi kaynaklarıyla
yürütülmektedir.
Özel Entegratörde ise tüm bu e-Dönüşüm süreçleri sizin adınıza entegratör bir
firma tarafından yapılır. Aylık fatura sayısı çok fazla olan şirketler için en
uygun geçiş yöntemidir. Burada şirketlerin kendi sistemlerinde oluşan fatura
bilgileri, özel entegratör firma tarafından sağlanan hizmetler kullanılarak GİB
üzerinden de ilgili şirketlere iletilir.
Metropol Bilgisayar ve Yazılım Hizmetleri San.Tic.Ltd.Şti.
Fulya Mh. Bahçeler Sk. Şahin Apt. No:2 K:4 D:7 34394 Şişli, İstanbul Telefon: 444 1 229