Pazarlama, müşteriyle başlayıp müşteriyle biten döngünün devamlılığını sağlayacak stratejik ve taktiksel çalışmalar bütünüdür. Müşteriyi anlamak pazarlamanın başladığı yerdir. Müşterilerin dijitalleşmesi markaların pazarlama faaliyetlerinin dijitalleşmesini de yönlendirmektedir. Online da artan nüfus, pazarlamacıların ilgisini dijitale yoğunlaştırdı ve müşteriyle buluşabileceği yeni temas noktaları getirdi.
Pazarlamanın dijital kanalındaki gelişmeler kurumların müşterilerini daha iyi anlamalarını onlara en uygun ürün ve hizmetleri sunabilmelerini sağlar. Dijitalleşmeyle yapay zeka, ön görülebilir analatik, kişiselleştirme ve gerçek zamanlı pazarlama gibi yeni taktik araçlarla mükemmellik hedefleniyor.
Dijitalleşen dünya, zaman ekseninde kişisel kökenli çözümler sunmaya başladıkça tüketim alışkanlıklarının da yer değiştireceği ve dijital platformların yavaş yavaş ön plana çıkacakları çok nettir. Buna uygun çözüm ve pazarlama stratejileri geliştiren firma, kurum ve servislerin ise bir adım önde olacağı tartışılmaz bir gerçek…