Pazarlama stratejisi her şirket için çok önemlidir. pazarlama planınızı en faydalı şekilde belirlemeniz için birkaç faydalı bilginin işinize yarayacağını düşünüyoruz.
Firmaların Pazar rekabetinde etkin rol oynaması ve hedeflerine ulaşması için pazarlama, fiyat, kampanya, reklam analizinin yapılması çok önemlidir.
Hedef kitlenizin tespiti için;
- İlk hedef kitleniz kimlerdir, iş fikriniz nedir?
- Pazarda benzer çözümler var mıdır?
- Müşterilerin memnuniyetsiz oldukları ürün/hizmetler var mı?
- Maliyetlerinizi karşılamak için ne kadarlık satış hedefiniz ne olmalı?
- Ürünlerinizin farklı olması için hangi özellikleri katabilirsiniz?
- Ürünlerin hedef kitle için sağlayacağı faydalar nelerdir?
- Hedef kitledeki müşterilerinizin satış sonrası beklentileri nelerdir.?
Rekabet analizi yapılırken rakiplerinizin yıllık satışları, yöneticileri, güçlü ve zayıf yönleri, ürün alternatifleri, fiyat yapıları, pazarlama faaliyetleri, ürünlerinin tedarik kaynaklarını bilmeniz gereklidir.
Pazarlama planını oluşturmak için öncelikle doğru müşteri doğru ürün eşleştirmesi yapılmalıdır. ürün/hizmetin cazip bulabilecek müşteride, kullandığınız mesajın nasıl etki sağlayacağı, fiyatlandırma, paketleme ve kargolama süreçleri de önemlidir.
Reklam kampanyalarınızda Müşterinizin aklında kalmayı başarmak satışlarınızın ilk adımıdır. Reklamın fayda sağlayabilmesi için; neye ve kimlere yönelik reklam yapılacağı net olarak belirlenmelidir.
Dijitalleşmeyle birlikte birçok iş akıllı yazılımlarla kolaylaştı, Bu durum operasyonun verimliliğini arttırırken maliyetleri düşürüp aynı zamanda daha çok işin yapılmasını sağlıyor.
- Müşteri deneyimini iyileştirmek
- Çalışan verimliliğini arttırmak
- Değişim kültürünü yaymak
- Yeni teknolojiler ile yeni iş sahaları oluşturmak
- Rekabet gücünü arttırmak
- Gelirleri arttırmak
- Hızla değişen dünyaya ayak uydurmak
Dijital dönüşüm, rekabet etme, yeni iş alanları ve yeni müşterilere ulaşmak isteyen kurumlar için zorunluluk haline gelmiştir.
Pazarlama, müşteriyle başlayıp müşteriyle biten döngünün devamlılığını sağlayacak stratejik ve taktiksel çalışmalar bütünüdür. Müşteriyi anlamak pazarlamanın başladığı yerdir. Müşterilerin dijitalleşmesi markaların pazarlama faaliyetlerinin dijitalleşmesini de yönlendirmektedir. Online da artan nüfus, pazarlamacıların ilgisini dijitale yoğunlaştırdı ve müşteriyle buluşabileceği yeni temas noktaları getirdi.
Pazarlamanın dijital kanalındaki gelişmeler kurumların müşterilerini daha iyi anlamalarını onlara en uygun ürün ve hizmetleri sunabilmelerini sağlar. Dijitalleşmeyle yapay zeka, ön görülebilir analatik, kişiselleştirme ve gerçek zamanlı pazarlama gibi yeni taktik araçlarla mükemmellik hedefleniyor.
Dijitalleşen dünya, zaman ekseninde kişisel kökenli çözümler sunmaya başladıkça tüketim alışkanlıklarının da yer değiştireceği ve dijital platformların yavaş yavaş ön plana çıkacakları çok nettir. Buna uygun çözüm ve pazarlama stratejileri geliştiren firma, kurum ve servislerin ise bir adım önde olacağı tartışılmaz bir gerçek…
Çalışanların dijitalleşmesini iş gücünün dijitalleşmesi olarak düşünersek, görünmeyeni görebilir duyulmayanı duyabilir kas gücü olarak normal bir insanın yapacağından fazlasını yapabilir hale geldik. Eskiden çalışanlar üretime kattıkları kas gücü ile var olduklarına inanmışlardı. Bu yüzden 90 lı yıllarda otomasyon nedeniyle işini kaybedeceğine inanan ve otomasyona direnen çalışanlar oldukça fazlaydı günümüzde ise bu endişe *yapay zeka işimi elimden alır mı* korkusuna bıraktı.
Yakın gelecekte kas gücünün yerini alacak olan robotlar olacağı gibi, rutin kararları verebilecek yapay zeka algoritmaları da her geçen gün gelişmeye devam edecektir. Bu durumda yaptığı işe insani özellikleriyle değer katan vasıflı insan gücüne sahip çalışanlar ön planda olacaktır. Teknoloji insanın işini elinden alan değil çalışana daha fazla değer katma imkanı sağlayan bir imkan olarak düşünülmelidir. Çalışanların dijital okur yazarlığını arttırarak dijital dönüşümü sürecini hızlandırabiliriz. Özellikle giyilebilir teknolojiler sayesinde çalışanın iş gücü ve kabiliyetleri hızla artmaktadır.
Çalışanın dijitalleşmesinde amaçlanan işletme verimini arttırmak, daha ucuza daha kaliteli ve daha güvenli ve ergonomik üretim yapabilmektir.
Çalışanların dijitalleşmesi için tavsiyeler,
- Kısa ve uzun vadeli hedefleri içeren *giyilebilir teknolojiler stratejisi belirle*
- Çalışanlara zaman kaybettiren ve kalitesizliğe neden olan işlerin listesini çıkar.
- Sektördeki robotik ve giyilebilir teknoloji örneklerini araştır.
- Çalışanları giyilebilir teknoloji konusunda bilinçlendir.
- Proje öncesi ve sonrası farkları düzenle raporlarla ölç.




