Satış ekiplerinin performanslarını iyileştirmelerini sağlayan ve müşteri kazanımlarına destek olan pek çok strateji var. Satış sürecinizde doğru stratejileri kullanmanız, daha fazla müşteriye ulaşmanıza ve mevcut müşterilerinizi daha iyi değerlendirmenize yardımcı olur. Satış sürecini iyi planlamak, performansı değerlendirmek ve çıkan sonucu optimize etmek sürekli bir döngüdür.
Fora mikro gibi mobil saha satış uygulamalarından yararlanmak, satış ekibinin performansının artmasını ve yeni müşteriler kazanmalarını sağlar . Ancak bu noktada satış yönetim sürecinize yeni müşterileri çekmek ve var olan müşterinin payını artırmak için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var.
Beklentilerinizi Belirleyin
Satış sürecindeki ilk adım, potansiyelleri net olarak belirlemekle başlar. Bu
tip müşteriler, en değerli grubu ifade eder.
Potansiyel Müşterinizi Niteliklendirin
Potansiyel müşterilerinizi belirleyebilmek için anket benzeri pazar
araştırmalarından ya da promosyonlardan yararlanabilirsiniz. Promosyon
ürünlerinizi kullandıktan sonra gerçekten ihtiyacı olan potansiyeli yüksek
müşteriler, kendilerini gösterirler.
Satış Hunisi Stratejisi Uygulayın
Satış huniniz potansiyel ve var olan müşterinizi işletmenize götürmek ve satış
sürecini sonlandırmak için kullandığınız araçlardan oluşur. Potansiyel
müşterilerinizi çekmek için dijital pazarlama kanallarını kullanabilir,
iletişim adreslerini alabilir, fiziksel ve dijital kanallardan posta
gönderebilirsiniz. Müşteriyi satış sürecine dahil eden satış ekibi, ardından
çok daha yüklü bir miktardaki sipariş ile satış sürecini sonlandırabilir.
Satış Sürecini Yönetebilmek İçin Dijital Araçlardan Yararlanın
Fora Mikro gibi dijital araçlar, satış sürecinizi daha iyi yönetmenize olanak sağlar. Fora Mikro sahadaki satış ekibinizin müşteriyle gerçekleştirdiği iletişimin kayıt altına alınmasını sağlarken, aynı zamanda potansiyel müşterileri, müşteriye dönüştürmenize yönelik çeşitli araçları size sunar.
Satış sürecinizi başarılı şekilde yönetebilmeniz, mevcut ve potansiyel müşteri
kazanımına büyük oranda destek sağlamak için ücretsiz demo indirin hemen
kullanmaya başlayın.
Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan 509 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde değişiklik yapılmasına dair Tebliğ (Sıra No: 526) Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Sağlık kuruluşlarına e-Fatura zorunluluğu geliyor!
Yayımlanan tebliğe göre; e-Fatura uygulaması Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşme imzalayan sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç/etken madde temin eden tüm mükellefler (hastane, tıp merkezleri, dal merkezleri, diyaliz merkezleri, Sağlık Bakanlığı’ndan ruhsatlı diğer özelleşmiş tedavi merkezleri, tanı, tetkik ve görüntüleme merkezleri, laboratuvarlar, eczaneler, tıbbi cihaz ve malzeme tedarikçileri, optisyenlik müesseseleri, işitme merkezi, kaplıcalar, beşeri tıbbi ürün/ürün sunan ve/veya üreten özel hukuk tüzel kişileri ve bunların tüzel kişiliği olmayan şubeleri, ecza depoları vb.) 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulamasına geçmek zorundalar. Bu tarihten sonra Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşme imzalayanlar ise söz konusu kuruma fatura düzenlemeye başlamadan önce e-Fatura uygulamasına geçmek zorundalar.
“e-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenme Zorunluluğu Getirilen Diğer Faturalar” başlıklı bölümde değişiklik yapıldı.
e-Arşiv Fatura uygulamasına dahil olmayan mükelleflerce 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren düzenlenecek faturaları, vergiler dahil toplam tutarının 30 bin lirayı (vergi mükelleflerine düzenlenenler açısından vergiler dahil toplam tutarı 5 bin lirayı) aşması halinde, söz konusu faturaların istisnai durumlar haricinde e-Arşiv Fatura olarak GİB tarafından sunulan e-Belge düzenleme portali üzerinden yapılmasına dair maddeye GİB e-Belge düzenleme portaline gerekli entegrasyonları sağlayarak izin alan özel entegratör kuruluşların sistemleri aracılığıyla düzenlemesi seçeneği eklendi.
2021 yılında e-İrsaliye kimler için zorunlu oluyor?
1/1/2020 tarihinden itibaren;
• Özel Tüketim Vergisi Kanunu’na ekli (I) sayılı listedeki malların imali, ithali, teslimi vb. faaliyetleri nedeniyle EPDK’dan lisans alanlar,
• Özel Tüketim Vergisi Kanunu’na ekli (III) sayılı listedeki malları imal, inşa veya ithal edenler, maden ruhsat veya sertifikası alanlar (yaptıkları sözleşmeye istinaden maden üretim faaliyetinde bulunan mükellefler dâhil),
• Şeker imalini gerçekleştirenler,
• Demir, çelik ürünlerinin imal, ithal veya ihracını gerçekleştirenler,
• Gübre Takip Sistemi’ne dâhil olanlar,
• Hal Kayıt Sistemi kapsamındaki sebze ve meyvelerin toptan ticaretini yapmaya başlayan tüccar veya komisyoncular, söz konusu şartların sağlandığı ayı izleyen dördüncü ayın başından itibaren e-İrsaliye uygulamasına geçmeleri gerekiyor.
İlgili hesap dönemi brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) 25 milyon TL ve üzeri olan mükellefler ise takip eden hesap döneminin yedinci ayı başından itibaren e-İrsaliye uygulamasına geçecekler.
e-Döviz Alım-Satım Belgesi uygulaması yeniden tanımlandı.
e-Döviz Alım-Satım Belgesi uygulaması, döviz alım ve satım faaliyetinde bulunan yetkili müesseseler dahil olmak üzere ilgili mevzuat gereğince Döviz Alım-Satım Belgesi düzenleyebilen tüm mükellefler tarafından kâğıt ortamda düzenlemekte olan Döviz Alım Belgesi ve Döviz Satım Belgesi’nin, elektronik ortamda düzenlenmesi, muhatabına talebi doğrultusunda elektronik veya kâğıt ortamda iletilebilmesi, elektronik ortamda muhafaza ve ibraz edilebilmesine imkan veren uygulamadır.
Kâğıt ortamda düzenlenmekte olan “Adisyon” belgesi, elektronik ortamda e-Belge olarak düzenlenebilecek!
Herhangi bir zorunluluk getirilmeden kullanıma açılan e-Adisyon belgesi, yeni bir belge türü olmayıp, kâğıt ortamdaki “Adisyon” belgesi ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.
e-Adisyon uygulamasına dahil olmak isteyen mükelleflerin;
• e-Fatura ve e-Arşiv Fatura uygulamalarına dâhil olması,
• Tebliğ’de açıklanan usul ve esaslara uygun olarak; e-Adisyon belgesini düzenleyebilme, muhafaza ve ibraz edebilme, belge ve bilgilerini elektronik ortamda GİB’e iletebilme konusunda gerekli hazırlıklarını tamamlamış olması,
• Uygulamadan yararlanma yöntemleri arasında bulunan “Özel Entegratör Yöntemi” ya da “Doğrudan Entegrasyon Yöntemi”nden birisini tercih ederek başvuru esaslarına uygun şekilde e-Adisyon uygulamasına dâhil olmak için başvuru yapması gerekiyor.
Tebliğ’deki “Mali Mühür“ başlığına ekleme yapıldı.
GİB, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilen elektronik sertifika hizmet sağlayıcı kuruluşlarından mali mühür üretimi konusunda belirlenen ve ebelge.gib.gov.tr internet adresinde yayımlanan “Mali Mühür Üretimi Başvuru, Değerlendirme ve İzin Kılavuzu”nda açıklanan teknik koşulları sağlayan kuruluşları da mali mühür üretimi ve satışı konusunda yetkilendirebilecek. GİB tarafından yetkilendirilen elektronik sertifika hizmet sağlayıcı kuruluşlar ebelge.gib.gov.tr internet adresinde yayımlanacak.
e-Belgelere ilişkin iptal/itiraz, ihbar ve ihtarların bildirilmesi!
Tebliğ kapsamında düzenlenen e-Belge’lere ilişkin olarak noter aracılığıyla taahhütlü mektup, telgraf veya güvenli elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemiyle yapılan ihbar veya ihtarlar ile e-Belge iptal işlemlerinin 1 Mayıs 2021 tarihinden itibaren, ebelge.gib.gov.tr internet adresinde yayımlanacak olan kılavuzda belirtilen usul, esas ve süreler içinde, elektronik ortamda GİB bilgi işlem sistemine bildirilmesi zorunlu olacak.
GİB, e-Belge uygulamalarına geçiş zorunluluğu getirilen mükelleflerin zorunluluk tarihine kadar e-Belge uygulamalarından yararlanma yöntemlerinden herhangi birini seçerek uygulamaya dâhil olmamaları halinde GİB Portal Yöntemi’ne kullanıcı hesaplarını kendiliğinden tanımlayabilecek.
Söz konusu tebliğe ulaşmak için tıklayınız.
Bildiğiniz gibi tüm ürün ve hizmetler için KDV’nin belirtilmesi zorunludur. Ancak bu duruma istisnalar da söz konusudur.
Hem istisna mevzuatı nedeniyle hem de istisna harici bir sebepten 0 KDV’li bir fatura kesmek gerekebilir. Peki bu durumda ne yapılmalıdır? Fatura keserken hangi adımlar izlenmelidir? Bu yazıda KDV’siz fatura kesmeyi detaylandırdık.
İstisna mevzuatı nedenli 0 KDV’li fatura kesmek
Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) belirlediği fatura tipleri arasında KDV’siz fatura da vardır. Eğer istisna kapsamında bir fatura kesiyorsanız istisna fatura tipini seçip KDV Mevzuatında öngörülen istisna türlerinden hangisine göre işlem yapacaksanız ona karşılık gelen kodu seçerek ilerlemelisiniz. Sizin için de böyle, istisna mevzuatı nedenli bir sıfır (0) KDV’li bir ürün söz konusu ise şunu yapmalısınız:
- Fatura üzerinde e-Fatura Bilgileri veya e-Arşiv Bilgileri ekranına girin.
- Fatura tipi olarak “İstisna” olarak seçin.
- Fatura kalem bilgilerinde 0 KDV ile girdiğiniz ürün ya da hizmetin KDV muafiyet kodu ne ise belirleyin. Buradaki menüden açılan ekrandan muafiyet kodunu seçebilirsiniz. Bu ekranda seçtiğiniz muafiyet koduna göre KDV muafiyet sebebi otomatik doldurulur.
- Fatura ekranındaki girişi tamamladıktan sonra “Detaylar” kısmındaki KDV muafiyet kodu alanında da satırda seçtiğiniz aynı KDV muafiyet kodu olmalıdır. Eğer birden fazla satırda KDV’den muaf ürün varsa ve bu iki satırın muafiyet kodları birbirinden farklıysa “Detaylar” bölümündeki “350 Diğerleri” kodunu seçebilirsiniz.
İstisna harici sebepten 0 KDV fatura kesmek
Eğer faturanız istisna kapsamında düzenlenen bir fatura değilse, yani istisna harici başka bir sebepten dolayı KDV’nin sıfır (0) girmeniz gerekiyorsa şu adımları izleyin:
- Satış fatura tipini seçin.
- 351 istisna olmayan diğer kodu seçerek fatura oluşturun.
- Faturanın not alanında neden sıfır KDV geçildiği bilgisine de yer verin.
Kısacası, mevzuat istisna faturası kesilmesi gereken durumlarda istisna, istisna faturası kesilmesi gerekmeyen durumlar için de satış tipi fatura kesilmesi için bir ayrım yapmıştır.
Siz de Fatura kesme programı ve fatura takip programı ile kolay bir şekilde fatura düzenleyebilir ve takibini yapabilirsiniz. Ayrıca işletmenize çözüm sunacak birçok özel çözüm yazılım ile operasyonel iş yükünüzü hafifletebilirsiniz.
İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım çözümleri için bizi 444 1 229 numaralı telefondan arayabilirsiniz.
Cari hesap takibi,Şirketinizin borç ve alacaklarını düzenli bir şekilde takip edebilmenizi sağlar.
CARİ HESAP NEDİR?
Müşteri ve tedarikçilerinizle hızlı bir şekilde anlaşmanızı ve etkili biçimde alacak ve borç takibi yapmanızı sağlayan cari hesaplar veri girdileri ve bunların analiz edilmesiyle takip edilir.Böylece şirketin borç ve alacak takibi detaylı ve düzenli bir şekilde yapılmış olur.
CARİ HESAP TAKİBİ NEDEN ÖNEMLİDİR?
Genelde şirketlerde muhasebeci tarafından geçmişe dair tüm evraklar kayıt altındadır ve geçmişe dair tüm konular hakkında bilgi ve belgeler alınabilir. Ancak cari hesap takibinin faydası geçmiş değil, güncel bilgilerden kaynaklıdır ve dolayısıyla muhasebecilerin bu datası cari hesabın tutulduğu anlamına gelmez. Cari hesabı düzenli ve sürekli güncel olarak ya işletme sahibi tutmalıdır ya da bu konuda yetkilendirilmiş bir personele bu görev verilmelidir.
CARİ HESAP TAKİBİ NASIL YAPILIR?
İşletmelerin cari hesap takibi Excel üzerinden yapılabilir. Ancak bu da tahmin edilebileceğinden çok daha karışık bir işe dönüşebilir. Öncelikle her bir müşteri ve tedarikçiniz için ayrı ayrı cari hesap kartları açmanız gerekir. Her bir işlemin ardından da bu kartlara işlem yapılması gerekli olur. Başka bir kartta da tüm borç ve alacaklar listelenir.
Zamandan tasarruf edip asıl enerjinizi işinizi büyütmeye ayırmak için bir online cari hesap programı kullanabilirsiniz. Ayrıca cari hesap mutabakatları için e-mutabakat uygulamamızı kullanabilirsiniz.
Mikro Yazılım ile etkili cari hesap takibi
Etkin bir cari hesap takibi yapmak istiyorsanız Mikro Yazılım’ın işletmenizin ihtiyaçlarına göre şekillenebilen çözümlerinden birini deneyebilirsiniz. KOBİ’lerin çözüm ortağı Mikro Jump’ın ve büyük işletmelerin tercihi Mikro Fly’ın ana paketinde bulunan Satış ve Müşteri Yönetimi modülü ise satışlarınızı tekliften siparişe kadar sorunsuz ve zahmetsizce yönetirsiniz. Satışlarınızda müşterilerinize risk limitleri tanımlayabilir, onay süreçleri içeren iş akışları oluşturabilirsiniz. Ayrıca hedef gerçekleştirme, kampanya-promosyon verimlilik ve satış ekibi performans analizleri yaparak gelecek hedeflerinizi en kârlı şekilde belirleyebilirsiniz.