Çarşamba, 19 Ekim 2022 / Published in Genel

Mikro Run, Mikro Jump ve Mikro Fly üzerinden GetirÇarşı’daki tüm stok ve fiyatlarınızı yönetebilir, dilerseniz GetirÇarşı sipariş yönetimide yapabilirsiniz.

Stok, fiyat değişikliklerini otomatik güncelleyin.

Siparişleri Mikro Yazılım üzerinden yönetin.

Birden fazla işletmenizi Mikro Yazılım üzerinden yönetebilirsiniz.

Üstelik ücretsiz kurulum ve avantajlı ödeme kolaylıkları ile şimdi sizde Getirçarşı İşletmeniz için bize 444 1 229 üzerinden ulaşabilirsiniz.

Salı, 18 Ocak 2022 / Published in Genel

e-Fatura sisteminin kapsamı her geçen sene genişletiliyor ve birçok firma e-fatura mükellefi oluyor. Dolayısıyla e-fatura sistemi, hala birçok firma için yeni ve akıllara bazı soru işaretlerini getiriyor. Bu yazımızda da merak edilen konulardan biri olan, fatura ve e-fatura geriye dönük olarak kesilebilir mi, geriye dönük e-arşiv kesilir mi gibi soruların yanıtlarını vereceğiz. 

e-Fatura sistemi nasıl çalışır?

e-Fatura sistemi, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya koyulan dijitalleşme adımlarından biridir. e-Fatura, firmaların yıllardan beri düzenledikleri kağıt faturanın elektronik ortama aktarılmış halidir. Kağıt fatura ile e-fatura sistemi arasında herhangi bir hukuki nitelik farkı yoktur. e-Fatura mükellefi olan firmalar, faturalarını Gelir İdaresi Başkanlığı sunucuları aracılığıyla düzenleyebilir ve alıcısına iletir. Bu işlemin gerçekleşebilmesi için her iki tarafın da e-fatura sistemine kayıtlı olması gerekir.

Önceki tarihlere kesilen faturalar

Alıcı veya satıcıdan herhangi birinin e-fatura sistemine kayıtlı olmadığı tarihe e-fatura düzenlenmesi oldukça sık görülen bir durumdur. Bu tarihlere ait faturalar reddedilebilir veya geriye dönük fatura kesen firmalara vergi usul cezası uygulanabilir.

Gelir İdaresi Başkanlığı sunucuları üzerinden taraflar arasında iletilen her bir e-faturayı takip eder. Kanun uyarınca taraflar, sadece e-fatura sistemine dahil oldukları tarihten itibaren e-fatura düzenleyebilir. Geriye dönük kesilen e-faturalar sistemden gönderilebilir ancak faturaların hukuken geçersiz olduğu bilinmelidir. Gelir İdaresi Başkanlığı geriye dönük düzenlenen bir e-fatura alan alıcı tarafların ne yapması gerektiğine açıklık getirmiştir. 08.01.2016 tarihli duyuruya göre geriye dönük e fatura düzenlendiği zaman alıcı tarafın bu e-faturayı; ticari e-faturaysa reddetmesi, temel e-fatura ise Türk Ticaret Kanunu’nda belirtilen yollarla faturaya itiraz etmesi gerekir.

Geriye dönük e-fatura nasıl kesilir?

Vergi Usul Kanunu’na göre e-fatura veya e-arşiv fatura, ürünün teslimatının yapıldığı yani sevk irsaliyesi kullanılarak yapılan satışlarda teslimat tarihinden itibaren en fazla 7 gün içinde düzenlenmelidir. Hizmet teslimlerinde ise sevk irsaliyesi düzenlenmediği için e-faturanın, hizmetin verildiği anda düzenlenmesi gerekir.

Geriye dönük e-Fatura kesimi, 7 günlük süre kuralına uyulduğu takdirde mümkündür. Bu faturanın başka bir şartı da düzenlenmek istendiği tarih ile satış işleminin gerçekleştirildiği süre zarfında herhangi bir başka fatura kesilmemiş olması zorunluluğu olmasıdır. 

Kaç gün geriye dönük e-arşiv fatura kesilebilir?

e-Fatura kesilirken yukarıda belirttiğimiz şartlar sağlandığı takdirde geriye dönük fatura kesilmesi mümkün olur. Vergi Usul Kanununa göre, geriye dönük e-fatura ve e-arşiv fatura, cari işlemin gerçekleşmesinden en fazla 7 gün sonra olacak şekilde düzenlenebilir.

Geriye dönük e-arşiv fatura kesmenin cezası nedir?

Vergi Usul Kanunu’na göre 7 günlük sürenin aşılması halinde fatura, hiç düzenlenmemiş sayılır. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın incelemeleri neticesinde mükelleflere tanınan sürenin aşıldığı anlaşıldığı takdirde Özel Usulsüzlük Cezası kesilir. 7 günlük süreden sonra fatura düzenleyen kişilere kesilen Özel Usulsüzlük Cezası, 2021 yılında 380 TL’den az olmamak üzere fatura tutarının yüzde 10’u oranındadır.

Çarşamba, 18 Ağustos 2021 / Published in Genel

Bütçe planlama işletmelerin gelecek dönem çalışmaları ve bu çalışmalarla meydana gelecek sonuçların parasal ifadesi olan planı ifade eder. Şirketler, bütçelerini önceden hazırlar ve bu sayede elde ettikleri öngörülerle sonraki dönemlerle ilgili olası kararlara ve meydana gelebilecek her şeye hazırlanırlar.

Bütçe çeşitleri nelerdir?

  • Gelir ve gider bütçeleri
  • Proje bütçeleri ve dönemsel bütçeler
  • Faaliyet ve program bütçeleri
  • Satış bütçeleri (Satış ve satış giderleri)
  • Üretim bütçeleri (Hammadde bütçesi, genel üretim giderleri bütçesi, işçilik bütçesi)
  • Finansal etkinlik bütçeleri (Finansman bütçesi, nakit bütçesi ve yatırım bütçesi)
  • Durağan bütçe ve esnek bütçe
  • Geleneksel bütçe ve sıfır tabanlı bütçe
  • Genel bütçe ve bölüm bütçesi

Neden bütçe planlama programı kullanmalısınız?

Günlük, rutin finansal operasyonlarınızı fazla vaktinizi almadan, zahmetsizce yürütmek için bir bütçe planlama programı kullanabilirsiniz. Böylece alacak ve borç takibine gereğinden fazla mesai harcamak zorunda kalmaz, karmaşık Excel tablolarıyla uğraşmaz gelir ve gider takibinizi pratik ve hızlı şekilde yapabilirsiniz.

Bütçe planlama programıyla neler yapabilirsiniz?

Bir bütçe planlama yazılımı ile:

  • Hem müşterilerinizi hem de toptan ve perakende satışlarınızı sisteme kaydederek gelir, gider, tahsilat ve ödemelerinizi tek ekrandan kolayca takip edebilirsiniz.
  • Banka hesaplarınızı, çek, senet ve kasa nakdinizi başka yazılımlara gerek kalmadan kayıt altına alıp bugünkü ve gelecekteki finansal durumunuzu görebilirsiniz.
  • Stoklarınızı miktar ve tutar bazında görebilir, maliyet ve satış sonrası kârlılığınızı yönetebilirsiniz.
  • İrsaliye ve fatura oluşturabilir, dijital formatta düzenleyebilirsiniz.

Mikro Yazılım ile etkili bütçe planlama

Mikro Yazılım’ın KOBİ’lere ve büyük işletmelere özel çözümleri Mikro Jump ve Mikro Fly ile de etkin bir bütçe planlama yapabilirsiniz.

Mikro Jump’ın ana paketinde bulunan Bütçe Yönetimi modülü, planlı şekilde büyümenize yardım eder. Nasıl mı? Mikro Jump ile

  • Çalışma birimleriniz için ayrıntılı bütçeler oluşturabilirsiniz.
  • Hedeflenen ve gerçekleşen bütçe değerlerinizi karşılaştırabilirsiniz.
  • İşlerin daima planladığınız gibi gitmesini sağlar, beklenmedik sürprizlerle karşılaşmadan tam vaktinde gerekli önlemleri alabilirsiniz.

Mikro fly ana paket içeriğindeki Bütçe Yönetimi modülü ile daima bir adım önde olursunuz. Mikro fly  ile

  • Detaylı bütçe planlamaları yapabilirsiniz.
  • Hedeflenen ve gerçekleşen bütçe değerlerinin ayrıntılı karşılaştırmasını yapabilirsiniz.

Detaylı bilgi almak için bizi 444 1 229’dan arayabilirsiniz.

Perşembe, 10 Haziran 2021 / Published in Genel

Mikro Yazılım 2020 Yılı Tüm Türkiye Satışlarında Mikro Yazılımın İş Ortağı olarak Türkiye Birincisi Olduk . Bizi yıllardır zirvede tutan , destek olan, sabır gösteren tüm Metropol ailesi üyelerine ,Ekip arkadaşlarımıza, Erp Danışmanlarımıza, İş ortaklarımıza, Mali Müşavirlerimize ve bizi tercih eden tüm müşterilerimize teşekkür ederiz. Birlikte nice yıllar diliyoruz.
☎️Metropol Ofis – 444 1 229
☎️Metropol Destek – 0546 612 04 04

TOP