Perşembe, 12 Eylül 2019 / Published in Genel

Firmalar, e-Dönüşüm süreçlerine e-Fatura, e-Arşiv ve e-Defter uygulamalarını hayata geçirerek başlıyorlar. Bu uygulamalar sayesinde tüm bu işlemler elektronik ortama taşınıyor. Böylece tüm muhasebe işlemleri hızlandığı gibi eski faturaların dijital ortamda saklanması ve istendiğinde rahatlıkla bulunabilmesi sağlanıyor. Ayrıca kâğıt, mürekkep, basım, kargolama gibi maliyetler ciddi oranda azalıyor. e-Dönüşüm’ün sağlamış olduğu en büyük tasarruf zaman. Neden e-Dönüşüm?

Her alanda bilişim ve teknolojinin hüküm sürdüğü günümüz dünyasında değişimin doğrudan bir parçası olmak şirketler için ayakta kalmanın bir ön koşulu haline gelmiş durumda. Yaşanan bu değişimi konjonktürel olarak görmeyip benimsemek, bilhassa start up olarak kabul ettiğimiz küçük şirketler ve orta ölçek grubundakiler için fırsatları da beraberinde getiriyor. Bir an önce başlayan ve bunu kurumsal kültürlerinin bir parçası olarak gören şirketler kalıcı olmanın ve büyümenin kapısını da aynı ölçüde aralayabiliyor. Bu durum şirketlerin gelişme, büyüme ve devamlılık stratejileri çerçevesinde anlam kazanacak yeniliklere dönüşebilmesi yönünde büyük bir kilometre taşı olarak kabul ediliyor. 

e-Dönüşüm’e Hazırlık Süreci


Özellikle hazırlık sürecinde, mükellef konumda olan ya da gönüllü geçişe karar veren şirketlerin bu süreci gerçekleştirebilmeleri için 3 farklı yol bulunuyor. Bu süreçte şirketlerin yerine getirmesi gereken bazı kriterler var. Ve tabi dikkatli olmaları gereken bazı hususlar da bulunuyor. 

e-Dönüşüm’e Nasıl Geçilir?


e-Dönüşüm’e geçme kararı alan firmalar için GİB, 3 farklı geçiş yöntemi belirlemiştir. Bunlardan ilki: GİB’in sağlamış olduğu bir portal üzerinden işlemlerin yürütüldüğü tamamen GİB güdümünde olan bir sistemdir. e-Fatura için bir hizmet sağlayan portal kullanışlı olmamakla beraber ancak temel düzeyde hizmet verebilmektedir. 

Entegrasyon ise şirketlerin kendi bünyelerinde bulunan uygulamaları GİB’e onaylattıktan sonra sürece dahil olmalarını sağlayan bir diğer yöntemdir. Şirketlerin kendi uygulamalarının GİB sistemine entegre çalışması gerekir. Bu sistemle devam edebilmek için süreçlerin tamamı şirketlerin kendi kaynaklarıyla yürütülmektedir. 

Özel Entegratörde ise tüm bu e-Dönüşüm süreçleri sizin adınıza entegratör bir firma tarafından yapılır. Aylık fatura sayısı çok fazla olan şirketler için en uygun geçiş yöntemidir. Burada şirketlerin kendi sistemlerinde oluşan fatura bilgileri, özel entegratör firma tarafından sağlanan hizmetler kullanılarak GİB üzerinden de ilgili şirketlere iletilir. 

Perşembe, 12 Eylül 2019 / Published in Genel

Günümüzde siparişleri geleneksel metotlar yerine dijital araçlarla alıp düzenleyerek maliyet ve vakitten tasarruf edebilirsiniz.

Sipariş takip programı nedir? Avantajları nelerdir?

Sipariş takip programları, müşterilerden aldığınız talep ve siparişleri daha hızlı görüntüleyip bunlara dair aksiyonları daha seri ve verimli şekilde gerçekleştirmenizi sağlar. Müşterilerinize ister doğrudan hizmet veriyor olun ister ürün satışı yapın, günümüzde siparişleri geleneksel metotlar yerine dijital araçlarla alıp düzenleyerek maliyet ve vakitten tasarruf edebilirsiniz. Kullanım kolaylığı sunan bu programlarla sipariş süreçleriyle birlikte ürün ve hizmet sunma süreçlerinizi de hatadan arınmasını sağlarsınız.

Neden bir sipariş takip programına ihtiyacınız var? 

  • Müşterilerinizden seri ve hatasız biçimde sipariş almak istiyorsanız
  • Tedarik sürecinizi hızlandırmak ve hatadan arındırmak istiyorsanız
  • Maliyet ve zamandan tasarruf etmek istiyorsanız
  • Teslim edilmiş ve bekleyen siparişleri anlık olarak takip etmek istiyorsanız
  • Tüm ekibinizin kolayca kullanabileceği otomatize olmuş bir sistem kurmak istiyorsanız
  • Çalışanlarınızı tamamladıkları işlere ve performanslarına göre değerlendirmek istiyorsanız sizin de bir sipariş takip programına ihtiyacınız var.

Bir sipariş takip programıyla neler yapabilirsiniz?

  • Tahsilat ve ödemelerinizi görüp nakit akışınıza hakim olabilirsiniz
  • 7/24 her yerden her durumda rahatça kullanabilirsiniz
  • Sipariş edilen ürün ve hizmetleri tüm detaylarıyla tek bir platform üzerinden görüntüleyebilirsiniz
  • Sipariş formunda ürün özelinde ve sipariş tutarında indirim yapabilirsiniz
  • Sisteminize istediğiniz birimleri tanımlayıp stok güncellerken ve sipariş ve teslimat aşamalarında bu birimleri seçip kullanabilirsiniz
  • Siparişin hazırlanma ve teslim süreçlerini adım adım izleyebilir, bu süreçlerdeki hataları ve olası zaman kaybını ortadan kaldırırsınız
  • Ödeme türü belirleyip hesaplarınızı buna göre (nakit ya da kredi kartı) ayırıp takip edebilirsiniz
  • Belirli bir döneme ait siparişleri görüntüleyebilir, teslimatı yapılmış ve yapılmamış siparişleri birkaç tıkla görebilirsiniz
  • Programınızın faturalama modülü varsa, fatura oluşturup önceki faturalarınızı takip edebilirsiniz
  • Programınızın stok modülü varsa stoklarınızı güncel tutup ihtiyaç duyduğunuz malzemeleri bitmeden tedarik edebilirsiniz
Perşembe, 12 Eylül 2019 / Published in Genel

İşletmenizin kârlılığını artırmak, stok ve üretim maliyetlerinizi en aza indirmek için iyi bir stok yönetimine ve bunu kolayca yapmanızı sağlayacak bir online programa ihtiyacınız var.

Stok yönetimi neden yapılır?

Stok yönetimi, imalatın düzenli biçimde sürmesine yardım eder. Malzeme eksikliği yaşanmaz ve üretim aksamaz. Böylece, artan taleplere karşı hazırlıklı olunur, hem de üretimden sevkiyata kadar tüm süreçlerinizin iyileşmesine yardımcı olursunuz. Bu sayede rekabette de eliniz daha kuvvetli olur. Belli hammadde ve ürün fiyatlarında yaşanacak olası artışlara karşı şirketin kendisini güvenceye almasını sağlar. Aynı zamanda maliyet muhasebesi de daha kolay yapılır. 

Etkin bir stok yönetimi için, deponun bulunduğu yer, raf ve barkod sistemleri, envanter yönetimi gibi faktörlerin yanında kullandığınız online stok yönetimi programı da önemlidir.

Mikro Jump ve Mikro Fly ile stok yönetimi

Mikro Jump ve Mikro Fly‘ın Stok/Ürün Yönetimi programı ile etkili bir envanter yönetimi ve stok takibi yapabilirsiniz.

Size ve ihtiyaçlarınıza göre özelleşebilen Mikro Jump ve Mikro Fly ile;

  • Stok seviyeleriniz ve ihtiyaçlarınızın detaylı analizini alabilirsiniz.
  • Malzeme ihtiyaç planları oluşturabilirsiniz.
  • Stok ve satış programı özellikleri ile depo takibini daha efektif yapabilirsiniz
  • Alım ve satım yaptığınız ürün ve hizmetler ile onlarla ilgili evrakı sisteme tanıtabilir; listeleyebilir; stok durum, değer ve hareketleriyle ilgili raporlar alabilirsiniz.
  • Stoklarınızı parti-lot, seri no, ana grup, alt grup, tedarikçi, üretici, reyon, ambalaj, marka, sektör ve benzeri kırılımlarda tanımlayıp analiz edebilirsiniz.
  • Stoklarınıza minimum, sipariş ve hedef seviyeleri belirleyebilir, bunlara bağlı olarak ihtiyaç tanımlayıp satın alma yapabilirsiniz.
Perşembe, 12 Eylül 2019 / Published in Genel

Sizin için en doğru ERP sistemini nelere göre seçmelisiniz? 

İşletmenizin  tüm verilerini bir araya getirip etkin sonuçlar çıkarmak olan ERP yazılımlarında, sizin için en uygun ERP sistemini seçmeniz çok önemli. daima önde ve güncel kalabilmek için, ERP sisteminizin de dünyayla entegre, değişimi yakalayan bir yazılım olması gerekiyor.

1. ERP seçim ekibi;Doğru ERP yazılımını seçmesi için, İşletmenin ihtiyaçlarını ve hedeflerini bilen, gerektiğinde hızlıca karar alabilecek bir ekip, işinizi oldukça kolaylaştırır.

2. İşletmenin ihtiyaçlarına göre ölçeklenebilir bir ürün; ERP sisteminin başarısı, büyük oranda yazılımın işletmeye uygunluğuna bağlı olan işletmenin gereksinimlerine göre ölçeklenebilir bir ERP yazılımıdır. Bu esnekliği sağlamayan ya da teknolojik gelişmelere ayak uyduramayan bir ERP yazılımı size hem vakit hem de nakit kaybettirir.

3. Yazılım firmasının proje ekibi ve tecrübesi;ERP sistemini aldığınız firmanın sizin sektörünüzle ilgili bilgi birikimlerinin ve tecrübelerinin olması çok önemlidir. Sizin sektörünüzde uygulanıp başarılı olmuş yazılımlar üreten, yani iş süreçlerinizi anlayan, ona uygun çözümler sunan bir firma, tercih sebebiniz olmalıdır.

MİKRO tüm bu ayrı uygulamaları hem tek tek çalışabilen hem de tek bir çatı altında entegre olarak yönetebilen web tabanlı bir çözüm sunmaktadır. Böylece işletmenin sözlü iş şekilleri sayılara verilere ve raporlara dönüştürerek işletmenize ve yöneticilere objektif bir karar alma imkânı kazandırır.

ERP şirketiniz için neden önemli?

Büyümek isteyen tüm şirketler  için de bir gereklilik olan ERP, şirketinizin maliyet tasarrufu yaparak daha hızlı ve verimli biçimde büyümesine yardım eder. Bir yandan karar alma mekanizmalarınızın da daha etkin şekilde çalışmasını sağlayan ERP ile yönetim sürecinizi hatalardan arındırıp standart hale getirebilirsiniz.

ERP’nin avantajları nelerdir?

  1. Kaliteli bir iş akışı sağlar.

Müşteri temsilcileri tarafından alınan müşteri siparişleri ERP sistemi üzerinde toplanır. Bu sayede, siparişin hazırlanma, paketlenme, depolanma, gönderilme ve teslim edilme süreçlerinin tamamı sistem üzerinden takip edilebilir

  • Müşteri memnuniyetini artırır.

İnsana bağlı hatalardan arınan iş süreçleri sayesinde, müşterilere ürün ve hizmet sunumu çok daha efektif biçimde yapılır. Bu da müşterilerin memnuniyetini ve şirkete olan sadakatini artırır.

  • Standardizasyonu artırarak imalat sürecini hızlandırır.

Firma genelinde gerçekleştirilen tüm imalat işlemleri, ERP sistemine kaydedilir. Bu sayede, farklı yöntemleri, üniteleri ve iş akışları da olsa hepsi standart bir metot üzerinden takip edilir. Şirket de hem zamandan, hem de maliyetten tasarruf sağlar.

  • Stokları optimize eder.

ERP, stok kayıtlarının düzenli kontrolünü sağlar. Böylece hem müşterilere doğru ve hızlı teslimat yapılmasını sağlar, hem de stok seviyesinin firma için ideal olup olmadığı bilgisini hep güncel tutar.

  • İK bilgilerini standardize eder.

Tüm çalışanların sosyal hakları, iletişim ve hizmet bilgileri ERP sisteminde güvenli biçimde saklanır.

  • Nitelikli raporlamalar yapar.

Oluşturulan gerçek zamanlı bilgiler sayesinde, efektif, doğru raporlar üretilir. Bu sayede, şirketin öngörü becerisi artar ve hareket alanı genişler.

  • Şirketin daha iyi yönetilmesini sağlar.

Tüm bu avantajlar, şirketin karar alma mekanizmasının daha iyi işlemesine olanak tanır; kararlar hızlı ve etkili biçimde alınır.

TOP