Perşembe, 12 Eylül 2019 / Published in Genel

Hayallerinize şirket de kurdunuz, ve KOBİ statüsünde iseniz girişiminize daha iyi bir gelecek planlamak için KOBİ’lerle ilgili daha çok bilgi sahibi olmak ve hayat kurtarıcı tavsiyeler edinmek ister misiniz? 

Büyük bir kitleyi temsil eden KOBİ’ler, küçük olmanın sağladığı rahat hareket alanı sayesinde değişen koşullara daha kolay ve hızlı biçimde adapte olabillir, organizasyonlarına teknolojik yenilikleri uygulamak ve iş süreçlerini dijitale taşımak konusunda daha çevik hareket edebilirler. Bu anlamda, hem maliyet hem de zaman açısından büyük işletmelere göre daha avantajlı bir konuma erişebilir, dinamik yapıları sayesinde onlarla daha kolay rekabet edebilirler. Özellikle, ekonominin iyi gittiği dönemlerde, en etkileyici başarı hikayeleri KOBİ’lerden çıkar.

KOBİ’lere yol gösterici tavsiyeler

Verilere önem verin;Ürün ve hizmetlerinize, çalışanlarınıza, müşterilerinize, üretim ve pazarlama süreçlerinize,  organizasyonunuzun parçası olan her bir birime ve sürece dair data toplamayı sürdürün.

Süreçlerinizi standartlaştırın: İşletmenizin iş akışı, her yeni gün bir öncekiyle aynı olmalı; departmana, çalışana, müşteriye ya da işe göre değişmemelidir. Bunu sağlamak için, e-Dönüşüme katılmalı; organizasyonunuzdaki tüm kaynakları tek bir platform üzerinden ölçülebilir, kontrol edilebilir ve planlanabilir hale getirmelisiniz.

E-Dönüşüme katılın:Dijital dönüşüm, bilgiye, zamana ve kaynağa ihtiyaç duyar. Firmanıza, faaliyetlerinize ve altyapınıza dair sahip olduğunuz ayrıntılı bilgiye, dijital dünyaya dair teknolojik bilgiyi de ilave etmelisiniz  

Müşterilerinizi memnun edin:Memnun müşteriler, size yeni müşteriler kazandırırken; memnuniyetsiz müşteriler mevcut ve potansiyel müşterilerinizi de kaybetmenize sebep olur.. Müşteri odaklı bir şirket olmayı hedefliyorsanız, müşteri ilişkileri yönetimine daha çok önem vermeniz gerekebilir.

        Muhasebenizi bilin;Gelir ve giderlerinizin takibini aktif olarak yaparsanız, gelecek öngörüsünde daha      başarılı olur, karar alma mekanizmanızı daha etkin biçimde çalıştırırsınız.

MİKRO RUN İLE İŞLEMLERİNİZİ KOLAYLAŞTIRIN!

  • Sistem ve yazılımlarınızı güncel ve güvende tutar
  • Toptan ve perakende satışlarınızı ve müşterilerinizi kayıt altına alabilirsiniz. İrsaliye ve faturalarınızı ister kağıt ister dijital olarak kesebilirsiniz.
  • Stoklarınızın envanterini miktar ve tutar olarak aynı anda görerek, maliyet ve satış sonrası karlılığınızı da yönetebilirsiniz.
  • Banka hesaplarınızı, çek, senet işlemlerinizi ve kasadaki nakitlerinizi başka yazılımlara ya da dosyalara ihtiyaç duymadan kayıt altına alır, şirketinizin gelecekteki finansal durumunu kolaylıkla görebilirsiniz.
  • Gider ve gelirlerinizi, tahsilat ve ödemelerinizi tek bir program üzerinden, hızlı ve kolay şekilde takip edebilirsiniz.
Salı, 27 Ağustos 2019 / Published in Genel

CRM NEDİR?

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çözümleri ile müşteri ilişkileri deneyimlerinizi kişiselleştirerek, potansiyel ve mevcut müşterilere temas eden her alanda güçlü bir yönetim ağıyla pazar dinamiklerini fırsata çevireceksiniz.

Temel müşteri verilerinden satış sonrası desteğe kadar müşterilerle ilişkili bütün süreçleri kapsayan CRM, işletmelerin müşterilerini daha iyi tanımasını sağlar. 

Saha operasyonlarından kampanya planlamaya ve sıcak satış süreçlerine kadar, müşteri ile iletişim kurulan her noktanın kapsandığı CRM ile, aynı zamanda işletmelerde kurumsal hafızanın oluşturulmasını da sağlıyor.

Mevcut müşteri tabanı ile ilgili tüm bilgilerin sisteme girilmesiyle, doğru verilere dayanan ve otomatik olarak güncellenen bir kurumsal hafıza oluşur. Böylece işletmedeki ekipler değişse bile bilgiler korunur ve müşterilere her zaman aynı kalitede hizmet sunulabilir.

Mevcut ve potansiyel müşterilerin daha iyi tanınması, kampanyaların, fiyatlandırmaların ya da özel fırsatların planlanmasını da kolaylaştırır. CRM’in Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) ile entegrasyonu da bir yandan veri tutarlılığını artırırken, diğer yandan işletmenin genel iş süreçlerini iyileştirir.

NELERE ÇÖZÜM GETİRİR ?

  • Müşterileriniz veya diğer kontaklarınızla ilgili tüm bilgilere kolayca ulaşabilirsiniz.
  • Tekliflerinizi online olarak gönderebilir, daha hızlı ve daha yüksek oranda satışa çevirebilirsiniz.
  • Ekibinizin birbirinden farklı ya da hatalı teklifler hazırlamasının önüne geçer.
  • Özet raporları ile karar ve aksiyon alma süreçlerinizi kısaltır
  • Hedef kitlenizi ve potansiyel müşterilerinizi arttırabilirsiniz.
  • Daha etkili pazarlama faaliyetleri gerçekleştirebilirsiniz.
  • Müşteri memnuniyeti ve sadakatini arttırabilirsiniz.
  • Şirketinizdeki verimliliği ve karlılığı arttırabilirsiniz
  • Sade ara yüzü ile anlaşılır ve kolay bir kullanım sunar.
  • Her yerden erişilebilir.

.

MİKRO YAZILIM İLE ETKİLİ CRM

Mikro Yazılım’ın Mikro Jump ve Mikro Fly ile entegre olabilen CRM çözümü Veribis CRM ile müşteri ve satışlarınızı kolayca yönetebilirsiniz. İşletmenize en uygun müşteri yönetimi programı için hemen bizimle iletişime geçin.

Müşterilerinizi daha iyi tanımanızı, satış fırsatlarını etkin şekilde yönetmenizi ve daha kazançlı satışlar yapmanızı sağlayan Veribis CRM ile müşteri ilişkilerinizi daha sağlıklı yönetir ve kurumsallaşma sürecinizi hızlandırabilirsiniz.

Veribis CRM, kontrollü büyümek isteyen KOBİ’lerin tercihi Mikro Jump’ın ve hedeflerine uçarak giden büyük işletmelerin yazılımı Mikro Fly’ın ana paketlerine de eklendi. Programa, ‘Satış ve Müşteri Yönetimi’ modülü altından ulaşabilirsiniz.

 Online olarak her platformdan erişilebilir olduğundan ofis dışında da kullanabileceğiniz, cihaz duyarlı tasarımı sayesinde bilgisayar, tablet ve mobil cihazlarınızdan kolayca erişebileceğiniz Veribis CRM ile müşterilerinizle ilgili bilgileri her an her yerden takip edebilirsiniz.

CRM çözümü seçerken, ERP ile entegre çalışabilen, mevcut ihtiyaçları karşılamanın yanı sıra, gelecekte oluşabilecek ihtiyaçları da karşılayabilecek esneklikte bir yapının tercih edilmesi önemlidir. Uygulamanın mobil ortamda da kullanılabilmesi, satış ekiplerinin müşteri ihtiyaçlarına anlık cevap vermesini sağlayacaktır. Mikro Yazılım Programları ile Veribis CRM entegre çalışır. Örneğin Veribis CRM içerisinde oluşturduğunuz bir sipariş kaydı Mikro programında da oluşur.

 Veribis CRM’e neden ihtiyacınız var?

  • Müşterilerinizi daha iyi tanıyıp beğenilerini, ürün ya da hizmetlerinizle kurdukları ilişkiyi daha iyi anlamak istiyorsanız
  • Müşterilerinizle olan etkileşimlerinizi kayıt altına almak, deneyimlerini iyileştirebilmek için etkin bir müşteri geçmişi oluşturmayı hedefliyorsanız
  • Orta ya da büyük ölçekli işletmeniz kârlı ve verimli biçimde büyüme trendine girdiyse
  • Ürün ve hizmet satışınız varsa
  • Kurumsallaşmak istiyorsanız
  • Satış sürecinizi otomatize edecekseniz
  • Satış personelinizin performansını takip etmek istiyorsanız
  • Günlük işlerinizin takibiyle ilgili desteğe ihtiyacınız varsa
Salı, 27 Ağustos 2019 / Published in Genel

E-Defter nedir?

Elektronik defter (e-defter), şekil hükümlerinden bağımsız olarak vergi usül kanununa ve/veya Türk Ticaret Kanununa göre tutulması zorunlu olan defterlerde yer alması gereken bilgileri kapsayan elektronik kayıtlar bütünüdür. Bu sistemde defterlerin dijital ortamda oluşturulması, kaydedilmesi ve , depolanması sağlanır. Verileriniz  Maliye Bakanlığı’na elektronik imzayla berat verilir.

Kimler yararlanabilir ?

1 Sıra No’lu Elektronik Defter Genel Tebliği’nde yer alan şartları taşıyan gerçek ve tüzel kişiler e-Defter’den yararlanabilir.

e-Defter’in yasal saklanma zorunluluğu

E-Defter Genel Tebliği’ne göre elektronik ortamda oluşturulan e-Defterlerin saklama sorumluluğu da işletmelere aittir. Her işletmenin kendi bilgi işlem sistemlerinde saklanması gereken e-Defterler, alternatif olarak e-Defter saklama hizmeti sağlayan entegratör firmalarda da saklanabilir. Gelirler İdaresi Başkanlığı (GİB), e-Defter kayıtlarının özel entegratör firmalarda saklanmasını tavsiye eder. Mikro’nun e-Defter çözümü GIB Tarafından onaylanmış ve şirketlerin altyapılarına hemen entegre olabilen nitelikli bir çözümdür. 

My e-Defter Saklama

Mikro Yazılım’ın özel entegratörlüğünde e-Defter saklama hizmetinin avantajları

  • e-Defter uygulaması ile GİB’in belirlediği standartlarda hazırlanan yevmiye defteri ve defter-i kebir belgeleriniz elektronik olarak GİB’e gönderilir ve Mikro Yazılım’ın özel entegratörlüğü ile yasal süre boyunca güvenle saklanır.
  • e-Defter kayıtlarınızı veri kaybı, zarar görme, virüs bulaşması gibi istenmeyen durumlar karşısında güvenceye alır, gerektiğinde defter ve beratların ibrazının sorunsuz gerçekleşmesini sağlar.
  • Hızlı, kolay ve rahat biçimde sakladığınız dosyalara Mikro e-Defter Portalı ile internet erişimi olan her bilgisayardan saniyeler içinde erişmenize olanak tanır.
  • Barındırdığı Kurtarma Merkezi ile farklı lokasyonlarda ve ortamlardaki bilgilerinizi Mikro Yazılım güvencesi altında tutar.

Mikro e-defter uygulaması hangi avantajları sunuyor?

My e-Defter’in avantajları

  • Maliye Bakanlığı Uyumu Maliye Bakanlığı’nın e-defter standartları ile %100 uyumludur.
  •  Otomatik Süreçler Yasal bildirim süreçleri (GİB) otomatik olarak gerçekleştirilir.
  •  7/24 Erişim Gerekli görüldüğünde dosyalara anında erişilebilir.
  • İş gücünden ve zamandan tasarruf ettirir.
  • İç ve dış denetime uluslararası bir format ve standartta hazır olmanızı sağlar.
  • Uluslararası firmaların iç ve dış denetim ihtiyaçlarını, ortak bir format ve standartta sağlar.
  • E-Fatura kullanıcısı olmadan e-Defter uygulamasından yararlanılabilir.
  • Tüzel kişi mükelleflerin 397 sıra no’lu vergi usul kanununun genel tebliğinde yer alan belirlemeler çerçevesinde, elektronik fatura uygulamasından yararlanma iznine sahip olması yeterlidir.
  • Basım, tasdik, saklama ve depolama yükümlülüklerini ortadan kaldırır, elektronik ortamda kolayca işlem yapmanıza olanak tanır.

My e-Defter aktivasyon adımları

Tüzel kişiyseniz mali mühür ile, gerçek kişiyseniz elektronik imza ile GİB’in web sitesinden ‘Mikro E-Defter’ seçeneğini işaretleyerek başvuruda bulunabilirsiniz. Başvuru için tıklayın.

My e-Defter’i kullanmaya başlamadan önce Metropol destek hattını arayıp ayarlarınızı ÜCRETSİZ olarak yaptırabilirsiniz.

Metropol Destek Hattı: 444 1 229


 

 

E-Fatura nedir?

E-Fatura, kağıta basılmayan, tüm işlemleri dijital ortamda yapılan bir elektronik belgedir.

Veri format ve standardı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenir. İçeriğinde ise Vergi Usul Kanunu’na (VUK) göre bir faturada yer alması gereken bilgiler yer alır.

Satıcı ve alıcı arasındaki iletimi de GİB tarafından yapılır. VUK için her iki fatura tipi de yasaldır. E-Fatura’nın matbu faturadan tek farkı, elektronik ortam üzerinden alınması ve gönderilmesidir.

Elektronik İmza Sunucusu ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) Posta Kutusu ile entegre bir şekilde çalışan ve mevcut altyapınıza entegre edilebilen Mikro e-fatura uygulaması, ERP sistemi ile birlikte kullanıldığında fatura alım ve gönderim süreçlerini otomatik olarak gerçekleştiriyor.

Maliye Bakanlığı standartlarına tam uyumlu Mikro E-Fatura çözümüyle, mali altyapınızı doğrudan GİB sistemine entegre edebilir ya da Mikro Yazılımevi’nin özel entegratörlük sisteminden yararlanarak, yatırım maliyeti olmadan Mikro E-Fatura sistemine geçebilirsiniz.

Mikro e-Fatura modülü; e-Fatura alım/gönderim işlemlerinizi Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından açıklanan e-Fatura Portalı, Entegrasyon ve Özel Entegrasyon olmak üzere üç yönteme de hizmet verecek şekilde tasarlanmıştır.

 My E-Fatura’nın avantajları

 

  • İşletmenizin uluslararası finansal standartlara ve Maliye Bakanlığı’nın belirlediği koşullara uygun, iç ve dış denetime hazır bir sisteme kavuşmasını sağlar.
  • Entegrasyonu sürecinizi Mikro Yazılım’ın 30 yıllık iş yazılımları deneyimi ile baştan sona yönetir.
  • İster masaüstü, ister bulut iş çözümleri ile tam entegre olarak çalışır. Ayrıca Mikro E-Fatura kullanıcılarını Mikro programlarında büyük avantajlar sunuyor.
  • Eğer bir muhasebe yazılımı kullanmıyorsanız, Mikro E-Fatura portal yönetimi ile dilediğiniz gibi fatura gönderip alabilirsiniz.
  • Firmanızın bilişim teknolojileri ve muhasebe birimlerinin daha etkin çalışmasını sağlar.
  • E-Fatura saklama hizmetini ücretsiz olarak sunar.
  • Size mobilite, hız ve pratiklik sunar. İş süreçlerinizi kısaltır, hatadan arındırır ve işletme verimliliğinizi artırır.
  • Bir kaç saniye içinde kargo masrafı olmadan e-faturanızı ulaştırabilirsiniz
  • Resmi, hukuki ve ticari belgelerinizi kaybolma riski olmadan uzun yıllar boyunca güvenle saklar.
  • Dilediğiniz belgeye saniyeler içinde erişmenize olanak tanır.
  • Faturalama sürecini hızlandırarak ödemelerinizi zamanında almanızı sağlar.

 

 

 

E-Faturadan faydalanma yöntemleri

E-Faturadan üç farklı yöntemle faydalanabilirsiniz:

1. Mikro Yazılım Ticari Paket Programı

Mikro Yazılım programı ve e-Fatura modülü ile kestiğiniz faturaları dijital olarak mühürleyerek GİB’e iletebilirsiniz. Böylece tedarikçilerinizin gönderdiği e-Faturalar GİB posta kutusundan alınarak Mikro Yazılım programınıza otomatik olarak işlenir ve muhasebeleşir.

2. MikroX

Mikro Yazılım’ın geliştirdiği bulut teknolojisiyle çalışan online ön muhasebe programı ile e-Faturalarınızı hızlı ve kolayca hazırlayıp tek tuş ile gönderebilirsiniz.
3. Mikro Yazılım e-Fatura Portalı

Mikro Yazılım’ın e-Fatura Portalı ile elektronik ortamdan yatırım maliyeti ödemeksizin fatura gönderebilir, alabilir, saklayabilir ve görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca Maliye Bakanlığı standartlarıyla tam uyumlu bir e-Fatura sistemine sahip olursunuz.

My e-Fatura aktivasyon adımları

1. Mali Mühür Başvurusu 

E-Fatura mükellefi olmak için Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden mali mühür başvurusu yapmalısınız. Mali Mühür başvurusu için tıklayın.

2. GİB Başvurusu 

Mali mührünüzü aldıktan sonra Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) web sitesinden elektronik fatura başvurusu yapmalısınız. Başvuru yöntemi olarak ‘özel entegrasyon’ seçeneğini işaretleyip mali mührünüzü kullanabilirsiniz. GİB e-Fatura başvurusu için tıklayın.

3. e-Mikro Portal başvurusu 

Aldığınız mali mühürle GİB başvurusunu tamamlandıktan sonra e-Mikro Portal kayıt formunu doldurarak süreci tamamlayabilirsiniz. e-Mikro Portal başvurusu için tıklayın.

My e-Fatura’yı kullanmaya başlamadan önce Metropol Yazılım destek hattını arayıp ayarlarınızı ÜCRETSİZ olarak yaptırabilirsiniz.

Metropol Yazılım Destek Hattı: 444 1 229

E-Arşiv nedir?

E -Arşiv, faturanın ikinci nüshasının dijital ortamda oluşturulup saklanmasını sağlar. E-Arşiv kullanıcısı olabilmek için öncelikle e-Fatura kullanıcısı olmak gerekir. Hiçbir ek maliyet yüküne girmeden ve GİB’e başvuru yapmadan, hızlı, güvenli e-arşiv hizmeti almaya başlayabilirsiniz

My e-Arşiv’in Avantajları

  • Donanım, yazılım gibi maliyetler olmadan ve GİB’e başvuru yapmadan hızlı ve güvenli şekilde e-Arşiv sistemine geçmenizi sağlar.
  • Fatura arşivleme için kullandığınız dolaplar dolusu klasörler My E-Arşiv ile tarihe karışır.
  • Masaüstü ve bulut iş çözümleriyle entegre olarak çalışır.
  • İşletmenizin bilişim teknolojileri ve finans departmanlarının verimliliğini artırır.
  • e-Arşiv belgelerinizi ücretsiz olarak saklamanızı sağlar.
  • Muhasebe yazılımı kullanmayanlar için de fatura gönderip alma platformu sunar.
  • İşletmenize mobilite, hız ve pratiklik kazandırır. İş süreçlerinizi optimize ederek kârlılığınızı artırır.
  • Hukuki ve ticari tüm belgelerinizin elektronik ortamda yasal, geçerli ve güvenli şekilde uzun süreli saklamanızı ve istediğinizde kolayca ulaşmanızı sağlar.
  • İşletmenizin Maliye Bakanlığı’nın belirlediği koşullara uygun, iç ve dış denetime hazır, uluslararası finansal standartları yakalayan bir sisteme kavuşmasını sağlar.
  • Entegrasyon sürecinizi Mikro Yazılım’ın 30 yıllık ticari programlarının deneyimi ile uçtan uca yönetmenizi sağlar.
  • Resmi, hukuki ve ticari belgelerinizi kaybolma riski olmaksızın uzun yıllar boyunca güvenle saklar.
  • Dilediğiniz belgeye saniyeler içinde erişmenizi sağlar.
  • Kağıt fatura basma öndere maliyetini tamamen ortadan kaldırır.

E-Arşivden Faydalanma Yöntemleri

  • E-Arşivden üç farklı yöntemle faydalanabilirsiniz:
  • 1. Mikro Yazılım Ticari Paket Programı
  • Mikro Yazılım programı ve e-Fatura modülü ile kestiğiniz faturaları dijital olarak mühürleyerek GİB’e iletebilirsiniz. Böylece tedarikçilerinizin gönderdiği e-Faturalar GİB posta kutusundan alınarak Mikro Yazılım programınıza otomatik olarak işlenir ve muhasebeleşir.
  • 2. MikroX
  • Mikro Yazılım’ın geliştirdiği bulut teknolojisiyle çalışan online ön muhasebe programı ile e-Faturalarınızı hızlı ve kolayca hazırlayıp tek tuş ile gönderebilirsiniz.

    3. Mikro Yazılım e-Fatura Portalı
  • Mikro Yazılım’ın e-Fatura Portalı ile elektronik ortamdan yatırım maliyeti ödemeksizin fatura gönderebilir, alabilir, saklayabilir ve görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca Maliye Bakanlığı standartlarıyla tam uyumlu bir e-Fatura sistemine sahip olursunuz.

E-Bordro Nedir?

 

My E-Bordro ile bordro gönderimini ve personel yönetimini kolaylaştırın. Mikro programınızdan bordro hazırlayıp tek tuş ile tüm personelinize KEP üzerinden e-Bordro göndererek, yasal zorunluluklar çerçevesinde firmanızı güvence altına alın.

 

e-Bordro, çalışanlarınız için hazırladığınız ücret bordrolarını, imzalarını almaya gerek kalmadan KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) yoluyla tek tuşla elektronik ortamdan göndermenizi sağlayan sistemdir.

My e-Bordro’nun Avantajları

  • Personel uygulamaları aracılığıyla dışarı aktardığınız bordroları içe aktarım metoduyla My E-Bordro portalına alıp personelinize en kolay ve hızlı şekilde göndermenizi sağlar.
  • Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sayesinde ıslak imza zorunluluğunun neden olduğu

operasyonel yükü ortadan kaldırır, %100 kanuni geçerlilik sağlar.

  • Mikro Yazılım Personel Modülü, çözümleri ile tam entegre olarak çalışır
  • İnsan Kaynakları ve Personel süreçlerinizde hız ve etkinlik sağlar.
  • Baskı maliyetinden tasarruf etmenizi sağlar.
  • Personel yönetimini kolaylaştırır, insan kaynakları biriminizin verimliliğini artırır.
  • Masaüstü ve bulut iş çözümleri ile tam entegre olarak çalışır.
  • 20 yıl süreyle saklanan e-Bordro logları tüm mahkemelerde delil niteliği taşır.
  • e-Mutabakat nedir ?

e-Mutabakat, kurumlar ve şirketler arasındaki borç-alacak hesap hareket ve bakiyelerinin elektronik ortamda gönderimi ve mutabakat sürecininin hızlandırılmasına yönelik bir uygulama bütünüdür.

  • Mikro e-mutabakat uygulaması tüm firmalarınızla mutabakat süreçlerinin tek ekrandan yönetilmesini ve takibini sağlamak için geliştirilen Cari Bakiye mutabakatlarının elektronik ortamda hızla ve güvenle yapılmasını sağlayan bir sistem olarak geliştirilmiştir.

My e-Mutabakat’ın avantajları

· Mutabakatlar gönderim ve sonuçlanması tek platformdan takip edilebilecek ve iletişimde verimlilik kazandıracaktır.

· Elektronik ortamda gönderimi kağıt ve dosyalama açısından da maliyetlerde azalma sağlayacaktır

· e-Mutabakat, Mutabakatı elektronik ortama taşıdığı için hem hız ve kolay kullanım sunar hem de hata yapma ihtimalini azaltır.

· Mail gönderim sayılarında ve firma mutabakat sayısında herhangi bir sınırlama yoktur.

· Mutabakat dizaynında istenen birçok veri alanı eklenmesi ve metin alanlarında düzenlemeler sağlanabilecektir.

· Mikro e-mutabakat ile yapılan gönderimlerinizde, hatalı mail adresleri veya mail gönderimlerinde olası hatalar kullanıcılarımıza bilgilendirme olarak gönderilecek ve eksikliklerin tamamlanma süreci daha hızlı ve kolay yöntemlerle sağlanabilecektir.

· Excel ile kolayca aktarım yapmanızı sağlar.

· Kullanıcı sınırlaması olmaksızın kullanım sağlar

 

E-İrsaliye Nedir?

  • VUK 213 Sayılı kanun gereği irsaliyede yer alabilecek bilgileri içeren, kağıt irsaliye ile aynı nitelikte olan ve kağıt irsaliye yerine geçen standartları GİB tarafından belirlenmiş, satıcı ile alıcının kapalı bir sistemde elektronik olarak gönderdiği bir belgedir. Dijital ortamda düzenlenen e-İrsaliye, matbu olarak düzenlenen ve minimum 3 nüshası olan sevk irsaliyesi ile aynı özellik ve hukuki niteliklere sahiptir. E-İrsaliye uygulaması ile irsaliye dijital olarak üretilir, iletilir, saklanır ve ibraz edilir.
  • Uygulamaya geçiş 1 Ocak 2018 tarihinde başlayacak olup kapsama girenler
  • e-fatura uygulamasından yararlanma iznine sahip olan,
  • Tebliğde açıklanan usul ve esaslara uygun olarak, e-irsaliye düzenleyebilme ve iletebilme konusunda gerekli hazırlıklarını tamamlamış olan mükelleflerdir.
  • 1.1.2018 tarihinden itibaren ise Şahıs ve Sermaye firmaları gönüllü olarak e-irsaliye sistemine geçiş yapabilirler.

-İrsaliyenin Özellikleri Nelerdir?

E-irsaliye uygulaması kullanmaya başlayan işletmeler önce e-faturayı düzenleyip daha sonra kağıt irsaliye tiplerinden (sevk ve taşıma irsaliye) biri olan sevk irsaliyelerini dijital ortamda düzenleyerek mali mühürleri ile onaylayıp kendisi de e-irsaliye mükellefi olan alıcıya ulaştıracaktır.

Taraflardan birisinin e irsaliye mükellefi olmaması durumunda kağıt ortamda yada e arşiv fatura ile  irsaliye gönderimi yapılması gerekmektedir.

E-irsaliyenin bir nüshası olan taşıma irsaliyeleri ise eskiden olduğu gibi matbu olarak araçlarda bulundurulmaya devam edecektir.

E-İrsaliyenin Avantajları Nelerdir?

  • Matbu irsaliye hazırlamak zorunda olmadığınız için zamandan kazanacaksınız.
  • Teslimat sırasında oluşması muhtemel hataların (hatalı ürün, kabul, iade, vb.) dijital ortam sayesinde daha güvenilir ve hızlı biçimde takip edilmesini sağlar.
  • Sadece araç plakası ve sürücü kimliği kontrol ederek mal, alıcı firma ve diğer bilgilere hızlıca erişilmesine olanak tanır.
  • Taşıma verilerinizi 10 yıl boyunca güvenle saklar, dilediğiniz evraka dilediğiniz an ulaşmanızı sağlar.
  • Kağıt irsaliyenin basımı, onayı, kargosu harcanan zaman ve maliyeti minimuma indireceksiniz.
  • Kaybolma riski ve yeniden gönderim maliyetlerine katlanmayacaksınız.
  • E-irsaliye ile alıcıya anında bilgi ulaşırken kabul, ret, iade süreçlerinde hızlı mutabakat sağlayacaksınız.
  • Baskı, arşivleme, depolama ve sevkiyat maliyetlerini ortadan kaldırır.
  • Mikro Yazılım’ın devamlı denetlenen altyapısı ve iş sürekliliği standartları sayesinde verilerinizi ve tüm işlemlerinizi güvende tutar. 

Kimler Kullanabilir? Kimler İçin Kullanımı Zorunludur?

  •  e-Fatura sistemine kayıtlı tüm firmaların, e-İrsaliye geçişi zorunlu olmaktadır.
  • Satıcı ve alıcının mutlaka, e-İrsaliye uygulamasına kayıtlı olduğu kullanıcılar arasında düzenlenmektedir.  Alıcı e-İrsaliye kullanıcısı değilse, kağıt irsaliye düzenlemeye devam edilecektir.
  • e-Arşiv faturasını irsaliye yerine kullananlar e-İrsaliye’ye geçtiğinde, bu durumda alıcı e-İrsaliye kullanıcısı değilse, sadece e-Arşiv faturası düzenlenerek mevcut sürece devam edilecektir.
  • Eğer, alıcı da e-İrsaliye kullanıcısı ise, e-Arşiv fatura dışında mutlaka e-İrsaliye de düzenlenmelidir.
Salı, 27 Ağustos 2019 / Published in Genel

Üretim planlaması nedir?

Üretim planlama, müşteri taleplerini karşılayacak ve üretim ortamındaki makine, ekipman ve işgücü gibi kaynakları kurumun performans hedefleri doğrultusunda kullanacak şekilde üretim faaliyetlerinin organize edilmesidir.

Üretim planlaması neden önemlidir?

İşletmenin makine, ekipman ve işgücü gibi kaynaklarının kullanımını organize eden üretim planlaması, nihayetinde müşteri taleplerinin doğru şekilde karşılanmasını sağlayan önemli bir süreçtir.üreticilerin hem müşteri beklentilerine, hem de kendi kurumsal hedeflerine cevap verecek şekilde tasarlanmış ve başarı ile uygulanan bir üretim planlama sürecine ihtiyacı vardır.

Günümüzün rekabetçi koşulları, artan fiyat baskısı, kısalan teslim süreleri, sipariş usulü imalat ve daha pek çok farklı faktör, şirketleri üretim süreçlerini iyileştirmeye yönlendiriyor. Üretimini kalıcı olarak optimize etmeyi başaran işletmeler, hedeflerine doğru daha hızlı yol alır.

Üretim planlaması nasıl yapılır?

Üretim yapan bir işletmeyseniz, hem müşterilerin taleplerine hızlı ve doğru şekilde yanıt vermeli hem de kurumsal hedeflerinize uygun adımlar atmalısınız. Bunun için başarılı bir üretim planlama sürecine ihtiyacınız var. Yarınlarınızın projeksiyonu niteliğinde olan güçlü bir üretim planlaması ile hem sağlıklı büyür hem de ulusal ve uluslararası pazarda daha etkin rekabet edersiniz.

İşletmeniz stratejisi, şirket kültürü, ürünleri ve müşteri profili ile diğer işletmelerden farklılıklar gösterir. Dolayısıyla, üretim planlamanız da diğer şirketlerinkinden farklı olabilir. İşte tam da bu yüzden size ve işletme hedeflerinize uyum sağlayan, gerekirse yolda sizinle birlikte büyüyecek bir programa ihtiyacınız var.

Mikro Fly ile üretim planlama

Mikro Fly‘ın Üretim Yönetimi ve İleri Seviye Üretim Yönetimi programları ile üretiminizin her aşamasını zahmetsizce planlayabilir ve takip edebilirsiniz.

Size ve ihtiyaçlarınıza göre özelleşebilen  Mikro Fly ile;

  • Ürün tanıtım, sarfiyat ve iş emri tanımlayabilirsiniz
  • Malzeme ihtiyaç planlarınızı oluşturabilirsiniz
  • Üretimde de toplam kalite yönetimi ile sağlıklı büyür, küresel pazarda rekabet edebilirsiniz.
  • Üretim ve fason hareketleri ve sonrasında oluşan standart maliyetleri değerlendirerek doğru fiyatlandırma yapabilirsiniz.
  • Programın üretim planlama ve izleme, üretim rota planlama, tarih bazında tedarik planlama ve izleme, sonlu kapasite kaynak planlama ve fiili maliyetlendirme yeteneklerini kullanabilirsiniz.
TOP